منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام علت فاصله مهره های گردن و احساس درد گردن من چیست؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

ستون مهره گردنی از هفت استخوان به نام مهره های گردنیتشکیل شده  که در امتداد یکدیگر و در زیر جمجمه قرار گرفته اند. در بین این مهره ها بافتی شبه غضروفی به نام دیسک قرار  گرفته است. گاهی اوقات دیسک بین مهره ای خراب شده و در نتیجه فاصله بین مهره ها کاهش میابد. پس کم شدن فاصله بین مهره ها غیر طبیعی است ولی بیماری به صورت زیاد شدن فاصله بین مهره ها نداریم.

درد گردن در هنگام خواب میتواند به علت بستر نامناسب بخصوص استفاده از بالشت نامناسب باشد. در  بعضی بیماری های روماتیسمی هم دردهای مفصلی ممکن است در طول روز زیاد نباشد و بیشتر در شب هنگام رخ داده یا بیشتر گردد.

در بسیاری اوقات علت درد های گردنی فشار بیش از اندازه و حد تحمل به آن است. این وضعیت بیشتر در مواردی است که عضلات ستون مهره گردنی ضعیف است و یا فرد نوعی فعالیت بدنی انجام میدهد که فشار بیش از حدی به گردن وارد میکند. در هنگام تنیس و بدمینگتون سر ورزشکار مرتبا به سمت عقب حرکت کرده و این میتواند به گردن فشار زیادی وارد کند.

این فشارها میتوانند موجب التهاب مفاصل بین مهره ای گردن و در نتیجه درد گردن شوند. این درد در ابتدا ممکن است در طول روز احساس نشده و در هنگام شب و با استراحت بیمار و یا بعد از مدتی بیحرکتی آغاز گردد.

درمان این دردها با انجام نرمش های خاصی طبی امکانپذیر  است. در این نرمش ها حرکات کششی و حرکات تقویتی انجام میشوند تا هم رباط های اطراف گردن را نرم و قابل انعطاف سازند و هم با تقویت عضلات اطراف گردن موجب شوند تا در هنگام ورزش فشار کمتری به مهره های گردنی وارد شود. علت بهتر شدن درد گردن با وزنه زدن هم تاثیر آن در تقویت عضلات گردنی است.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه