به تازگی مطالعاتی در خصوص روش‌های درمانی  پرخوری اجباری در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون انجام گرفته است .
در این مطالعه به تأثیرات مثبتی از فعالیت گروهی از گیرنده ها پرداخته می‌شود که گیرنده های مرتبط با امین تریس یا  TAAR1 شناخته می‌شوند .این گیرنده در سال 2001 کشف شد و مشخص شد که مولکولهایی در مغز به نام تریس امین ها را به هم متصل میکند .
پرخوری اجباری حدود 15 میلیون نفر در آمریکا را دچار کرده است که به چاقی  و یا سایر اختلالات غذایی دچارند .
این افراد وعده‌های غذایی بزرگی را به سرعت مصرف میکنند و در نهایت حس مطلوبی ندارند .معمولا افراد مبتلا به این وضعیت در طی پرخوری عدم کنترل ،شرم و پریشانی و گناه را تجربه میکنند .
در این مطالعه به روش‌های درمانی اختلال پرخوری پرداخته شده است که به صورت اجباری و با شتاب صورت میگیرد .نمیتوان به راحتی روش‌های درمانی مؤثر برای این اختلال را یافت ولی نتایج مطالعات جدید اطلاعاتی نوین در خصوص  پیدایش نوعی از داروها در اختیار ما قرار میدهد که هدفی جدید و کشف نشده را دنبال میکنند .
محققان نوعی مدل تجربی را خلق کردند که به مصرف مواد غذایی شیرین و شکلات اعتیاد دارند و در مدلی دیگر به بررسی گروهی پرداختند که کنترل زیادی در صر ف وعده‌های غذایی داشتند .همچنین در گروه اول افراد از هر روشی برای دست یابی به مواد غذایی مورد علاقه خود استفاده می‌کردند واینحالت برای گروه کنترل برعکس بود .
سپس آن‌ها از اگونیستهای  TAAR1استفاده نمودند   (RO5256390)  تا احتمال کاهش پرخوری در این افراد را بررسی نمایند .نتایج بدست آمده نشان میدهد که این ماده میتواند پرخوری افراد علاقمند به مواد غذایی شیرین را کاهش دهد و گرایش آن‌ها به غذاهای بی‌ارزش را کم نماید .همچنین ماده یاد شده میتواند از پرخوری اجباری در شرایط ناامن جلوگیری نماید .
محققان دریافتند که در گروه اول میزان TAAR1 در مغز کاهش یافته است که مسئول فرایند تصمیم گیری و عملیات اجرایی(قشر اینفرالیمبیک ) میباشد . این ماده همانند نوعی ترمز برای بخش‌هایی از مغز میباشد که مسئول تصمیم گیری  و فعالیت‌های اجرایی هستند .افرادی که به پرخوری اجباری مبتلا هستند،این ترمز را نداشته و به همین دلیل رفتاری اعتیاد مانند در برابر غذا نشان میدهند .با راه اندازی مجدد این گیرنده میتوان این اعتیاد را از بین برد .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران