منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام آیا نیازی ب در آوردن پلاتین ساق پا بعد از درمان جراحی شکستگی وجود دارد؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

درد ساق در کسی که قبلا به علت شکستگی تحت عمل جراحی قرار گرفته است میتواند به علت جوش نخوردن شکستگی و یا  عفونت باشد. تشخیص جوش نخوردگی شکستگی در غالب موارد به توسط معاینه و رادیوگرافی ساده  داده میشود. عفونت  محل شکستگی را هم میتوان به توسط معاینه و آزمایشات لازم و بررسی تصویربرداری تشخیص داد.

در صورت جوش نخوردن شکستگی، بیمار باید تحت عمل جراحی پیوند استخوان قرار گیرد.  وقتی هم که محل شکستگیعفونی  شده باشد در صورتیکه شکستگی جوش خورده باشد پلاک خارج میشود و در صورت جوش نخوردن شکستگی،  اگر پیچ و پلاک شل شده باشند باید خارج شده و قطعات شکستگی به توسط اکسترنال فیکساتور فیکس  شوند.

بعد از خارج شدن پیچ و پلاک محل سوراخ پیچ ها بندریج و بعد از چند ماه با استخوان جدید پر  میشوند. در این مدت  استخوان ضعیف بوده و ممکن است دوباره شکسته شود. پس بعد از خروج پیچ و پلاک به بیمار توصیه میشود تا شش هفته با کمک عصا راه رفته و روی اندام جراحی شده وزن نیندازد. بعد از حدود شش هفته استخوان آنقدر محکم میشود که فرد بتواند روی آن راه برود.

انجام نرمش هایی برای تقویت عضلات ران و ساق و مصرف لبنیات و میوه در این دوران مفید است.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه