منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام,دختر من از بچگی ,حتی از زمانی که درون شکم من بوده انگشت میخورده,هر راهی رو که بگید امتحان کردم,لطفا بفرمایید من باید چیکار کنم که این کارش رو ترک کنه,اخه دندونهاش جلو اومده,بغیر از این مشکلات دیگه ای هم براش بوجود میاد
پاسخ
دکتر درمانگران سبز و سالم دکتر درمانگران سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

?توصیه هایی برای ترک عادت انگشت مکیدن

استفاده از پستانک و نیز مکیدن انگشت مسئله شایعی میان کودکان است، ولی خوشبختانه اکثر کودکان تا دو سالگی این عادت را رها خواهند کرد. در این مقاله توصیه هایی برای ترک این عادت آمده که می تواند مفید واقع گردد.

?دلیل انگشت مکیدن فرزندتان را شناسایی نمایید.

در صورتی که فقط یک عادت غریزی است نیازی به نگران شدن وجود ندارد، اما بهتر است تا حد امکان تمامی عواملی که باعث استرس و اضطراب در فرزندتان می شوند را برطرف کنید؛ برخی از این عوامل مانند اضطراب جدایی، خستگی، گرسنگی، احساس تنهایی، بی حوصلگی، عدم توجه کافی به کودک و ... می باشند.

?با فرزندتان در مورد این موضوع صحبت کنید و به او توضیح دهید که این کار باعث بد شکل شدن دندان ها و فک او می شود.

?توجه کنید که در چه زمان هایی این کار را تکرار می کند و آن زمان ها را با فعالیت های مناسبی که حواس کودک را پرت می کند جایگزین نمایید.

?هر گونه پیشرفتی را تشویق نمایید. هنگامی که این عمل را انجام نمی دهد به طرفش بروید و او را در آغوش بگیرید و به او بگویید زمانی که این کار را انجام نمی دهد بسیار زیبا تر می شود. از تحقیر و یا سرزنش کودک جداً خودداری نمایید. این کار نه تنها باعث صدمه به شخصیت او می شود بلکه باعث تشدید این رفتار نیز خواهد شد.

? نکته:

امکان اعتیاد به مکیدن انگشت در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر است، زیرا مادر همواره کودک را در مکیدن پستان خود آزاد می گذارد تا هر قدر مایل باشد آن را بمکد.

?در مورد کودکان شیر خوار بهتر است تعداد دفعات شیردهی را افزایش دهید و مدت مکیدن را طولانی تر نمایید. اگر کودکی با وجود طولانی تر کردن مدت مکیدن در هر وعده شیر خوردن باز هم انگشت می مکد، لازم است حذف نمودن و کم کردن دفعات شیر خوردن او را هم آهسته تر کنید و تا حد امکان آن را به تعویق بیندازید.

به عنوان مثال اگر وعده شیر خوردن ساعت ده شب کودک را حذف کرده اید و تا صبح بدون بیدار شدن می خوابد ولی انگشت خود را هم زیاد می مکد، بهتر است این وعده را حذف نکنید تا کودک انگشت مکیدنش را ترک کند

چهار راه سرسبز روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 واحد 10 77189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه