منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام حرکات و کارهای بعد از عمل رباط صلیبی قدامی چه هستند؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

کسب نتیجه موفق از درمان بازسازی رباط صلیبی به عوامل  متعددی بستگی دارد که مهمترین آنها فاکتورهای پزشک و بیمار و تعامل مناسب بین ایندو است. از یک طرف تکنیک مناسب و موفق انجام عمل جراحی و از طرف دیگر همکاری بیمار و پیگیری وی در انجام درست اقدامات قبل و بعد از جراحی میتواند نتایج درمانی مناسبی را برای بیمار رقم بزند.

توضیح در باره تکنیک جراحی از حوصله این بحث خارج است ولی مهمترین عاملی که از طرف بیمار باید رعایت شود انجام درست و مداوم نرمش های قبل و بعد از جراحی  است. مسلما  ده جلسه فیزیوتراپی و یا آب درمانی روش صحیح و کافی برای مراقبت های بعد از جراحی نمیباشد. بیمار باید یاد بگیرد که چگونه نرمش های کششی و تقویتی و پس از آن نرمش های مهارتی را خود انجام دهد.

این نرمش ها به توسط خود بیمار در منزل صورت میگیرد و نقش فیزیوتراپ در این میانه فقط نظارت بر انجام درست و مناسب نرمش ها است. چند جلسه گرم کردن زانو با چند دستگاه در فیزیوتراپی تاثیری در بازپروری این آسیب ندارد. اگر منظور از آب درمانی هم چند بار رفتن به استخر و راه رفتن در آب است که آن هم تقریبا بی فایده است. صبر کردن و منتظر شدن برای گذشت زمان به امید بهتر شدن خودبخودی زانو هم بی ثمر است.

در مورد طریقه صحیح انجام بازیروری و نرمش هایی که در بازسازی رباط صلیبی باید انجام  شود در مقالات زیر بحث شده  است.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه