منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آیا فشار خون دیاستولیک بالا منجر به بیماری قلبی-عروقی می شود؟
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

فشار خون بالای دیاستولیک به بیماری قلبی منجر می شود:

دلایل احتمالی افزایش فشارخون دیاستولیک (IDH)

به لحاظ فیزیکی، فشار دیاستولیک ناشی از باریک شدن بیش از حد رگ های خونی کوچکی به نام آرتریول (arterioles) می باشد. خون با سختی از درون رگ های آرتریول باریک می گذرد. در نتیجه، خون فشرده می شود و بر دیواره سرخرگ فشار می آورد. بیماری های عروقی مانند CAD (بیماری سرخرگ های کرونور قلب، تنگ شدن دریچه آئورت (aortic stenosis) بین بطن چپ و آئورت، بزرگ شدن عضله قلب (HCM= hypertrophic cardiomyopathy) از نتایج فشارخون بالای دیاستولی هستند..

هنوز دلیل باریک شدن آرتریول ها مشخص نشده است. اما سه دلیل احتمالی وجود دارد: 1. افزایش غیرعادی سطح برخی مواد در بدن که فشار خون را بالا می برند. برای مثال، آنژیوتنسین (angiotensin) نوعی پلی پپتید که عروق را تنگ می کند. 2. انقباض نادرست عضلات کوچک در دیواره عروق آرتریول. 3. برخی عوامل ژنتیکی.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه