شناگرانی که در مسابقات متفاوتی شرکت میکنند، به بدنی نرم و لطیف نیاز دارند تا بتوانند به راحتی در آب حرکت کنند و هرچه مقاومت آب برای آن‌ها کمتر باشد، پیشروی آن‌ها نیز ساده‌تر می‌شود. به همین دلیل است که شناگران موهای زائد قسمتهایی از بدن شان را که در معرض آب قرار دارد را رفع میکنند.
کوتاه ترین موها در برد و باخت این افراد موثرند و می توانند آن‌ها را به اندازه چند ثانیه از رقبای خود عقب بیندازند.

درواقع رفع موهای زائد و شنا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند ولی بهترین روش رفع موهای زائد برای این افراد کدام است؟ در این مقاله به این سؤال پاسخ می‌گوییم.

بیشتر شناگران پیش از شرکت در مسابقات مهم شنا از شیو برای رفع موهای زائد خود استفاده می کنند که بسیار وقت گیر و خسته‌کننده است.
تعدادی دیگر لیزر موهای زائد را انتخاب می کنند تا با کاهش رشد موهای خود بتوانند ساده‌تر فرآیند رفع موهای زائد را دنبال کنند. در واقع لیزر موهای زائد بهترین روش برای ورزشکارن به‌ خصوص شناگران است زیرا در مدتی طولانی به خوبی میتواند این موها را کاهش دهد.

چرا شناگران موهای زائد بدن خود را رفع می کنند؟

بنا بر قوانین فیزیک، هرگونه اصطکاکی می تواند سرعت شی را کم کند. آب فشاری را بر شناگران وارد میکند و این در حالی است که آن‌ها خود را در آب به سمت جلو می‌رانند. رفع موهای زائد تکنیکی است که به کمک آن اصطکاک فوقانی و پوست و مقاومت جریانهای مخالف کاهش می‌یابد و هم چنین نیروی محرکه را افزایش می دهد.

در تکنیک های سنتی شناگران با اصلاح تمام موهای زائد خود را رفع می کنند که مقرون به صرفه بوده ولی هر چند روز یکبار باید تکرار شود و زمان بر هم است ولی لیزر بدون صرف زمان زیاد و عوارض بعدی می تواند موهای زائد این افراد را رفع کند.

شناگران و لیزر موهای زائد

شیو و اپیلاسیون روش‌های خانگی و قدیمی برای رفع موهای زائد هستند ولی شناگران نمی توانند وقت با ارزش خود را با این تکنیک های موقتی هدر دهند. لیزر موهای زائد تکنیکی سریع و دائمی است که با گسیل پرتوهای لیزر بر فولیکولها و نابودی آن‌ها میتواند موهای زائد را رفع کند. معمولا به شش تا هشت جلسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد نیاز است که با فاصله چند هفته‌ای صورت میگیرد.

پس از لیزر موهای زائد هم فرد شاهد کاهش رشد موهای زائد خود به میزان ۹۰ درصد می باشد و پوست وی برای مدتی طولانی صاف و لطیف می‌ماند. لیزر نمی تواند موهای زائد فرد را برای همیشه از بین ببرد ولی با کاهش رشد آن‌ها به خوبی در زمان و هزینه لازم برای رفع موها صرفه جویی می کند.
لیزر باعث می‌شود تا موهای زائد فرد پس از مدتی با حجم و ضخامت خیلی کمتری رشد کنند و شناگر بتواند با سادگی خیلی بیشتری آن‌ها را رفع کند.

البته همه شناگران کاندیدای خوبی برای لیزر نیستند و این تکنیک بیشتر برای افرادی با موهای تیره و پوست روشن کاربرد دارد. اگر شما پوست تیره ای دارید و یا موهایتان روشن است، بهتر است برای رفع موهای خود سراغ لیزر نروید و الکترولیز یا ای پی ال را انتخاب کنید و یا انتظار جلسات درمانی بیشتر برای رفع موهایتان را داشته باشید.
اگر شما شناگری هستید که برای رفع موهای خود لیزر را انتخاب کرده است، حتما پیش از آغاز روند درمانی با یک متخصص مشورت کنید تا نوع پوست و موی شما را ارزیابی کند و ابهامات شما را در این زمینه رفع کند. (برای مشاهده متخصصین مورد تائید سایت سبز و سالم کلیک کنید)
شناگران نیازی دارند که به روش‌های سنتی رفع موهای زائد برای برخورداری از بدنی ایرودینامیک تکیه کنند و لیزر به خوبی قادر است عملکرد آن‌ها را در آب بهبود بخشد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران