بهتر است موهایی را  که باقی‌مانده است را حفظ کنید تا پس از ریزش آن‌ها به فکر جایگزینی دوباره باشید .در انتخاب گزینه های درمانی دقت کنید زیرا بیشتر آن‌ها تأثیر چندانی ندارند .حتما در خصوص این گزینه ها با یک متخصص مشورت نمایید 

ماینوکسیدیل و قطع ریزش مو 

هیچ روش درمانی برای قطع ریزش مو در آقایان وجود ندارد ولی تعدادی از داروها قادرند سرعت ریزش مورا کاهش دهند .ماینوکسیدیل توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است  و نوعی داروی غیر تجویزی است که بروی نواحی بدون مو مالیده می‌شود .این دارو باعث می‌شود تا موها آرام‌تر بریزند همچنین در بعضی افراد به رشد بیشتر موها کمک میکند .بهتر است بدانید که پس از قطع مصرف دارو ریزش مو آغاز خواهد شد .

 فیناستراید 

این دارو میزان تولید هورمون DHT در بدن شما را کاهش میدهد و حتی ممکن است مصرف آن برای تعدادی از آقایان با رشد موهای جدید همراه باشد .تعداد زیادی از آقایان باور دارند که این دارو اثر بخشی بیشتری به نسبت ماینوکسیدیل دارد .این دارو هم همانند ماینوکسیدیل تا زمانی مؤثر است که از آن استفاده میکنید .
خانمهای باردار به هیچ وجه نباید از این دارو مصرف کنند زیرا میتواند باعث بروز نقش در جنین شود .

کلاه گیس 


انتخاب کلاه گیس مدتی زمان می‌برد و باید سعی کنید تا تمام گزینه های موجود را در نظر بگیرید .همچنین استفاده از کلاه گیس باید به صورت دائمی و همیشگی باشد و همین موضوع هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد .هنگامی که میخواهید کلاه گیس بخرید ،حتما آن را با رنگ و مدل موی خود تطبیق دهید .

کاشت مو 

در این روش پزشک موهایی را از پشت سر  و اطراف آن برداشته و به قسمت جلوی سر پیوند می‌زند .این روش کمی هزینه بر بوده و باید چندین بار صورت گیرد تا تأثیر داشته باشد .پس از دو هفته بیشتر موهای منتقل شده می ریزند ولی موهای جدیدی رشد میکنند .موهای شما در طی شش ماه کاملاً نرمال می‌شوند .

خوددرمانی 

میتوانید خودتان هم روش‌هایی را به منظور کاهش ریزش مو امتحان کنید مثلاً موهای خود را کوتاه کنید .تعدادی از شامپوها و کاندیشنر ها  و روش‌های فرم دهی به مو هم میتوانند باعث شوند تا حجم موهای شما بیشتر شود .سعی کنید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید  و رفتار خوبی با موهایتان داشته باشید .
سعی کنید مثبت نگر باشید و به یاد داشته باشید که موهای شما نمیتوانند هویت شما را تعریف نمایند .به نکات مثبت خود بیشتر فکر کنید و ورزش کنید تا اندام خوبی داشته باشید .میتوانید از دیگران هم کمک بگیرید .اگر به انگیزه نیاز دارید به افراد معروف و جذابی فکر کنید که کاملاً بی مو هستند .
ترک سیگار و قطع ریزش مو 

ارتباط مشخصی بین سیگار کشیدن و افزایش سرعت کچلی در آقایان وجود دارد .بنابراین اگر میخواهید سیگار را ترک کنید ،یکی از بهترین انگیزه‌های شما میتواند بهبود ریزش مو باشد .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران