مشکلات تیروئیدی

اختلالات غده تیروئید میتواند به ریزش مو منجر شود .کم کاری تیروئید  باعث کاهش هورمون مربوطه شده و موها و ناخن ها را شکننده و نازک میکند .
ازمایشات خونی  میتوانند امکان وجود این بیماری را تشخیص دهند و داروهای درمانی تیروئید هم در بهبود علائم و کاهش ریزش مو موثر هستند..پزشکتان هر 6 هفته علائم شما را چک میکند تا هر گونه تغییر دوز را پیش بینی نماید .

اختلالات پوسته سر

ریزش مو  میتواند توسط قارچ ها،پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک بوجود اید .

  • معمول ترین نوع عفونت که بر پوسته سر موثر است ،عفونت قارچی میباشد و همانند بیماری قارچی انگشتا ن پا است و به دارو درمانی ضد قارچ نیاز دارد
  • درماتیت سبورئیک که باعث ریزش مو میشود و به دلیل تغییرات هورمونی و یا چربی زیاد پوست سر بوجود می اید.کرمهای استروئیدی ،شامپوهای درمانی شوره سر و دارو های ضد قارچ این حالت را درمان میکنند
  • پسوریازیس یک بیماری سیستم ایمنی است که زخم هایی را بروی پوست سر بوجود می اورد و با دارو های استروئیدی،سالیسیلیک اسید و دارو های ضد تورم و دارو های سرکوب کننده سیستم ایمنی و قطران زغال سنگ  این وضعیت بهبود می یابد.

در صورت بروز این موارد به پزشکتان مراجعه نمایید

اختلالات پوستی

تاسی منطقه ای یک بیماری سیستم ایمنی پوستی است که باعث ریزش مو میشود و حدود6.5 میلیون نفر در امریکا را مبتلا میکند .معمولا با یک و یا چند نقطه کچلی روی سر اغاز میگردد و پیشرفت میکند .
این بیماری تاثیر متفاوتی بر افراد دارد و ممکن است پس از مدتی مجددا رشد نماید .دلیل اصلی این حالت مشخص نیست ولی به نظر میرسد که ژنتیک به همراه محرک هایی مانند استرس و یا بیماری به بروز بیماری می انجامد.

درمان این بیماری معمولا شامل تزریق کورتیکواستروئید ها و مواد محرک رویش مو میباشد .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران