منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
با سلام من بدلیل داشتن لقوه بدن و تپش قلب به هنگام استرس به پزشک اعصاب و روان مراجعه کردم و به من قرص سرترالین با دوز مصرف 1/4 در 4 روز اول و سپس 1/2 در 4 روز دوم و بعد کامل دادند ولی این قرص را که می خورم چشم درد شده و بی خوابی دارم . آیا مصرف این دارو عوارض بدتری برایم دارد و آیا به مصرف این دارو ادامه دهم یا نه و چه اقدامی باید بکنم؟ با تشکر
پاسخ
دکتر مهدی وزیریان دکتر مهدی وزیریان
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

با مصرف این دارو تهوع، سرگیجه، خواب آلودگی، خشکی دهان، از دست دادن اشتها، افزایش تعریق، اسهال، ناراحتی معده، یا مشکلات خواب ممکن است رخ دهند. اگر هر یک از این عوارض باقی ماندند یا بدتر شدند، فورا به پزشک یا داروساز خود بگویید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را بدین دلیل تجویز کرده است که او فایده آن را بیش از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی بعید اما جدی فورا پزشک خود را مطلع سازید: کبودی / خونریزی آسان، کاهش رابطه جنسی، کاهش توانایی جنسی (تاخیر انزال)، گرفتگی عضلات / ضعف، تکان دادن (لرزش)، کاهش وزن غیر معمول.

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی نادر اما جدی فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرید: مدفوع خونی/سیاه، استفراغی که مانند دانه های قهوه باشد، درد / تورم / قرمزی چشم، گشاد شدن مردمک، تغییرات بینایی (مانند دیدن رنگین کمان در اطراف چراغ در شب، تاری دید).

خیابان جردن ،نرسیده به چهار راه جهان کودک ،کوچه صانعی ،پلاک 1،ساختمان نور.لطفا جهت هماهنگی برای مشاوره تلفنی با شما زیر تماس بگیرید 09307473322 02188190115 09301331580

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه