منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من میخواهم برای افزایش وزن تیامین مصرف بکنم آیا تاثیر داره
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

عجیب ترین مواردی که باعث افزایش وزن می‌شوند !!(1)

اگر شما به تازگی کالُری بیشتری مصرف میکنید و میزان تمارین ورزشی خود را هم کاهش داده اید ،به احتمال زیاد با مشاهده اضافه

??بقیه مطلب در لینک زیر ??

http://sabzosalem.com/artlink/957

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام. علل متفاوتی می تواند وجود داشته باشد. 1. به تغذیه خود دقت کنید: آیا آب کافی می نوشید؟ ممکن است خوردن شما تغییری نکرده اما آب کافی نمی نوشید و آب موجود بدن ذخیره شده و عدد وزن شما روی ترازو بیشتر نشان می دهد. حتی نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا نیز وزن را بالا می برد. 2. به میزان کالری غذاها و نوشیدنی ها بیشتر دقت کنید. آنچه وزن را بالا می برد میزان کالری و انرژی تولید شده در بدنتان است ! 3. همچنین، اگر غده تیروئید شما کم کار شده باشد، افزایش وزن، خستگی و عدم تحمل سرما از نشانه های آن است. اما برای اثبات باید حتما آزمایش خون دهید تا مشکل تیروئید شما بررسی شود. کم کاری تیروئید یهویی ظاهر نمی شود و ممکن است فرد اصلا متوجه این بیمار ی نشود تا اینکه تمام علایم ظاهر شوند. یادمان باشد اگر تیروئید درمان نشود،غذیه سالم و ورزش هم نمی تواند به کاهش وزن کمک کند. 4. به داروهای مصرفی خود توجه کنید. آیا دارویی به تازگی مصرف می کنید؟ برای مثال، داروهای ضد افسردگی چاق کننده هستند. 6. تغییر دارو ها و مصرف دارویی دیگر خود می تواند سوخت و ساز مواد در بدن را مختل و وزن را زیاد کند. بهتر است هفته ای یکبار وزن خود را اندازه گیری و تغییرات وزنی تان را در زمان یادداشت کنید و نیز حواستان به کالری غذاها و نوشیدنی ها و آب مصرفی و داروها نیز باشد. 7. خواب ناکافی بر وزن تاثیر می گذارد. شب ها تا دیروقت بیدار نمانید. زیرا کارکرد عادی معده مختل شده و شما ممکن است برای رفع ضعف آن کالری بیشتری (حتی در غذای کم) مصرف کنید. 8. گاهی استرس زیاد نیز باعث افزایش وزن می شود: در زمان استرس، هورمون کورتیزول سبب انباشت تری گلیسریدها در سلول های چربی می شود. نیز، افزایش سطح ترشح هورمون کورتیزول (در پاسخ به استرس) قند خون را بالا می برد و اثر انسولین (تنظیم کننده قند خون) را سرکوب می کند. این قند خون اضافی می تواند به عنوان چربی در بدن ذخیره شود. 9. از مواد حاوی سدیم کمتر استفاده کنید چون وزن را بالا می برند. 10. پروتئین کافی مصرف کنید. هر سلول بدن برای کارکر سالم و تعادل مایعات خون و حفظ تعادل وزنی بدن به پروتئین مناسب خود احتیاج دارد. 11. دردهای عضلانی سبب کم-تحرکی و در نتیجه افزایش وزن می شوند. در پایان، آنچه گفتیم مجموعه ای از علل افزایش وزن بود. افزایش وزن یا کاهش وزن فقط در خوردن و نخوردن یا کم و زیاد خوردن نیست. مجموعه ای از عوامل بیوشیمیایی، بیوفیزیکی، آناتومی و غیره در برهم خوردن وزن بدن دخالت دارند. با توجه به نکات بالا احتمالا می توانید علت افزایش وزنتان را بررسی کنید. بات تلگرامی سبز و سالم را به دوستان خود بفرستید تا سهمی در افزایش دانش پزشکی-درمانی مردم عزیز ایران داشته باشید. موفق و سربلند باشید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

شاید ولی نه زیاد

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه