منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آيا درد كشاله ران وزير شكم به هم ربط دارد؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز درد کشاله ران می تواند علت های مختلفی داشته باشد. می توانید به یک فوق تخصص اورولوژی دیگر مراجعه کنید تا علت درد را دقیقا در شما تشخیص دهد. توضیحات من را حتما بخوانید: حفظ ایمنی بدن بر عهده سیستم لنفی ست که شامل غدد لنفی رگ های لنفی و مایعات ترشحه لنفیست. مواد لنفی در سراسر بدن هستند. مثلا، در کشاله ران. مواد لنفی پایین پاها در کشاله ران جمع آوری و در دستگاه تناسلی تخلیه می شوند. هنگامی که عفونتی در پاها یا اندام تناسلی رخ دهد، مواد لنفی انباشته و تورم در رگ ها یا درد کشاله ران ایجاد می شود. برای درمان شما، باید پزشک ببیند آیا این درد کشاله ران در اثر عفونت (مثلا ویروس باکتری قارچ) است؟ آیا در اثر عفونت دستگاه تناسلی مجاری ادرار است؟ آیا بر اثر عفونت رابطه جنسی است؟ (پزشک اورولوژی تشخیص می دهد) آیا تازگی ها علایمی شبیه آنفولوآنزا داشته اید؟ خودِ واریکوسل و مشکلات بیضه می توانند به درد کشاله ران منجر شوند. گاهی واریکوسل دوباره باز می گردد. احتمالا پزشک شما چنین تشخیص داده که منشاء درد واریکوسل نیست. اما آیا برای شناخت علت درد اقدامی شده؟ باید تست خون تست ادرار بدهید تا مشکلات کلیوی نیز بررسی شود. توصیه ما: نزد پزشک فوق تخصص اورولوژی دیگری بروید تا معاینه و درمان انجام شود. لازم شد پزشک کلیه و مجاری ادرار نیز معاینه شوید. اگر عفونت باشد دارو تجویز می شود. بهداشت دستگاه تناسلی و پاها را رعایت کنید. از محیط ابتلا به عفونت دور شوید. رابطه جنسی سالمی داشته باشید. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید (ویتامین D بدنتان را با تست خون چک نمایید). افرادی که واریکوسل عمل کرده اند باید زیاد ننشینند و زیاد نایستند. ورزش سنگین نکنند جسم سنگین بر ندارند. الکل و سیگار مصرف نکنند. موفق باشید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی دارد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه