منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
خوردن چ ويتامينهايي براي انژيوادم خوب نيست؟
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

کهیرو آنژیوادم یک واکنش پوستی است که موجب بروز تاول های خارش دارازکوچک تا بزرگ و گاهی به قطر چندین سانتیمتر می شود. علت این عارضه ممکن است مصرف بعضی ازغذاها ، داروها و یا مواد دیگرباشد.

آنژیوادم باعث تورم لایه های عمیقترپوست می شود. بخصوص دراطراف لبها و چشمها. کهیرو آنژیوادم معمولاً بی خطرهستند و حتی اگردرمان هم نشوند، نشانه ای ازخود بجا نمی گذارند.

درمان رایج برای این عارضه مصرف دارو و آنتی هیستامین است. آنژیوادم شدید ممکن است باعث تورم زبان و بسته شدن گلو و مجاری تنفسی بشود.

علل زیرمی تواند باعث بروز کهیر و آنژیوادم باشد:

• مواد غذایی: بسیاری ازغذاها مانند صدف، بادام زمینی، آجیل، تخم مرغ، و شیرممکن است باعث واکنشهای حساسیت زا بشوند.

• داروها: تقریباً تمام داروها ممکن است موجب کهیر و آنژیوادم بشود. شایعترین این داروها عبارتند از ناپروکسن، پنی سیلین، ایبوپروفن و داروهای کنترل کننده فشارخون

• مواد آلرژی زای شایع: عوامل دیگر که موجب کهیر و آنژیوادم می شوند شامل گرده گیاهان، شوره بدن حیوانات ، لاتکس و نیش حشرات می باشد.

• عوامل محیطی: این عوامل عبارتند ازگرما، سرما، نورخورشید، آب، وارد آمدن فشاربه پوست، استرس روحی و ورزش

• بیماری های زمینه ای : کهیر و آنژیوادم گاهی درواکنش به تزریق خون یا اختلالات سیستم ایمنی مانند لوپوس اتفاق می افتد. دربرخی ازانواع سرطان مانند سرطان لنفوم، ویروس اچ آی وی، بیماریهای خاص تیروئید و عفونت باکتریایی یا ویروس هایی مانند هپاتیت ، سیتومگال و یا ویروس اپستاین نیزاین اتفاق ممکن است پیش بیاید.

• ژنتیک: آنژیوادم ارثی نوع بیماری ژنتیک نادراست که به سطح عملکرد نابهنجارپروتئین خاصی مربوط می شود که نقش مهمی در تنظیم نحوه سیستم ایمنی بدن دارد.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه