منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام دختر خانم 27 ساله ام دو ماه پیش، بر اثر تصادف انتهای استخوان ترقوه ام  کمی متمایل به وسط شکست و به وسیله ارتوپد شکسته بندی شد ولی بعد از مدتی فهمیدم که جابه جایی حدود 3 سانتیمتر هست والان هیچ دردی ندارم و موقع حرکت دادن دست چپم کمی مشکل دارم آیا شکستگی استخوان ترقوه من خوب میشود؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

شکستگی استخوان ترقوه در غالب اوقات بدون عمل جراحی درمان میشود. درمان غیر جراحی شکستگی ترقوه معمولا بصورت بستن کتف ها با بانداژی به شکل عدد 8 و یا بانداژ ولپو ( آویزان کردن ساعد به شانه و بستن بازو به تنه) صورت میگیرد. این شکستگی با همین درمان در غالب اوقات جوش میخورد.

البته بعد از جوش خوردن، برجستگی در محل شکستگی ترقوه بوجود خواهد آمد. این برجستگی به این علت ایجاد میشود که قطعات شکسته شده استخوان با قدری جابجایی جوش خورده اند. وقتی شکستگی با جابجایی جوش میخورد معمولا شکل استخوان به همین منوال باقی مانده و به حالت اول برنمیگردد مگر در بچه ها که هرچه بچه کم سن و سال تر باشد توانایی استخوان به اعاده شکل قبل  از شکستگی بیشتر خواهد  بود.

این تغییر شکل استخوان مشکلی برای کارکرد شانه و اندام فوقانی بوجود نخواهد آورد و فرد میتواند بعد از جوش خوردن شکستگی همه فعالیت های بدنی قبل از شکستگی منجمله فعالیت های ورزشی را انجام دهد.

بنابراین میتوان گفت شکستگی ترقوه معمولا نیاز به عمل ندارد  مگر در مواردی که جابجایی قطعات شکسته شده زیاد باشد یا بدنبال شکستگی مشکلات عصبی یا عروقی برای بیمار ایجاد شده باشد و یا اینکه شکستگی همراه با زخم و بصورت باز باشد. بیمار بعد از جوش خوردن شکستگی میتواند تمام فعالیت های ورزشی قبل از شکستگی را انجام دهد.

 

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377
دکتر پزشکان سبز و سالم دکتر پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام دوست عزیز نیاز به معاینه است.

برای بهبود استخوان ترقوه بهتر است مجددا توسط ارتوپد یا فیزوتراپ معاینه شوید.

در صورت تمایل می توانید با مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر تماس بگیرید تا همکاران ارزیابی رایگان انجام دهند.

www.persianphysio.com

شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امامزاده پلاک ۱۴ واحد ۶ 2122616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه