تحقیقات زیادی در خصوص این رژیم صورت نگرفته است.داده ها محدود و نتایج ترکیبی هستند .ولی تعداد زیادی از محققان باور دارند که مواد مصرفی شما بر بهبود علائم بیماری موثرند.

ریچارد سوگان،باور دارد که تمام مواد غذایی مفید برای مغز شما برای بهبود علائم اختلال کمبود توجهی- بیش فعالی هم موثرند.میتوانید این مواد غذایی را مصرف کنید :

  • رژیم غذایی سرشار از پروتئین :لوبیا،پنیر،تخم مرغ ،گوشت و آجیل از مواد غذایی پروتئینی میباشند که میتوانید به هنگام صبح  و یا پس از مدرسه انها را مصرف نمایید. این مواد به بهبود تمرکز و افزایش میزان تاثیر دارو های درمانی این اختلال کمک میکنند.
  • کاهش مصرف کربوهیدرات های ساده:میزان مصرف این مواد را کاهش دهید: شکلات،شربت ذرت،عسل،شکر،محصولاتی که از ارد سفید ساخته شده اند،برنج سفید و سیب زمینی بدون پوست.
  • افزایش مصرف کربوهیدرات های پیچیده:میتوانید مصرف سبزیجات و میوه ها را افزایش دهید مانند پرتقال،نارنگی،هلو،گریپ فروت،سیب و کیوی.میتوانید این مواد غذایی را به هنگام بعد از ظهر مصرف کنید تا کیفیت خواب شما را افزایش دهد.
  • افزایش مصرف اسید های چرب امگا -3:میتوانید این اسید های چرب را در تن، سالمون و دیگر ماهی های سفید ابهای سرد بیابید .آجیل،زیتون و روغن کانولا و گردو هم حاوی این ماده هستند.حتی مکمل های حاوی اسید چرب امگا 3 هم  در این دسته قرار میگیرند.

تعدادی از متخصصان پیشنهاد میکنند که افراد مبتلا به اختلال کم توجهی –بیش فعالی به میزان 100 درصد از مکمل ها و ویتامین ها در روز مصرف کنند .ولی متخصصان دیگر باور دارند که افراد یکه رژیم غذایی متناسب و نرمالی دارند،به ویتامین هاو مکمل های غذایی نیازی ندارند. به عقیده انها هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف این مواد میتوان به بهبود علائم این افراد کمک نماید.

مصرف ویتامین ها برای کودکان،نوجوانان و بزرگسالانی که رژیم غذایی متناسبی ندارند گزینه مناسبی است ولی مصرف بیش از اندازه ویتامین میتواند خطرناک باشد و بهتر است که از مصرف انها خودداری نمایید.

علائم اختلال کم توجهی –بیش فعالی برای افراد مختلف با هم متفاوت است .پیش از مصرف مکمل های غذایی حتما با پزشکتان مشورت نمایید.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران