منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام علت محدودیت حرکت در رفتگی انگشت دست من چیست؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

البته در بسیاری اوقات دررفتگی انگشت با رگ به رگ شدن آن  اشتباه میشود.

دررفتگی وقتی است که دو استخوانی که در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک مفصل را میسازند نسبت  به هم جابجا شده باشند ولی در رگ به رگ شدن، رباط های اطراف مفصل دچار کشیدگی شده و مفصل متورم میشود. تشخیص دررفتگی و رگ به رگ شدن با پزشک معالج است و بیمار به صرف ظاهر انگشت نمیتواند در مورد نوع ضایعه اظهار نظر کند.

عدم توانایی در مشت کردن کامل دست میتواند به علت محدودیت حرکتی در یکی از مفاصل انگشت باشد. شایعترین مفصلی از انگشت که بدنبال ضربه دچار محدودیت حرکتی میشود مفصل میانی انگشت یا مفصل اینترفالانژیال پرگزیمال است. درمان محدودیت حرکتی در این مفصل در غالب موارد حرکت دادن انگشت است. در این موارد بیمار تحت نظر متخصص ارتوپدی  یا یک فیزیوتراپ با کمک دست سالم خود  مفصل محدود شده را حرکت میدهد.

در بسیاری اوقات انجام این حرکات میتواند بتدریج موجب کاهش محدودیت حرکتی در مفصل شود. البته هر چه درمان زودتر شروع شود نتیجه درمان بهتر خواهد بود. تورم مفصل که به دنبال رگ به رگ شدن آن بوجود میاید معمولا بعد ار مدتی کاهش میابد. البته کاهش تورم در مفصل میانی انگشت بسیار به آهستگی صورت گرفته و گاهی اوقات قدری تورم برای همیشه باقی خواهد ماند. بندرت ممکن است برای درمان این محدودیت حرکتی نیاز به عمل جراحی وجود داشته باشد.

دررفتگی مفاصل انگشت باید هرچه زودتر جااندازی شوند. در صورت باقی ماندن دررفتگی به مدت چند ماه جااندازی آن بسیار مشکل و در مواردی حتی غیر ممکن میشود.

موفقیت درمان در محدودیت حرکتی انگشت تا حد زیادی بسته به سلامت غضروف مفصلی و استخوان  های تشکیل  دهنده مفصل دارد.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه