منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام درمان تاول ساق پا بدنبال شکستگی استخوان ساق چیست؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

تاول اندام که به دنبال شکستگی ایحاد میشود نشانه شدت  زیاد ضربه ایست که به اندام وارد شده است. تاول بدنبال تورم اندام ایجاد میشود. بدنبال هر شکستگی اندام تا حدی متورم میگردد. وقتی این تورم زیاد باشد ممکن است با تاول همراه شود.

تورم شدید اندام میتواند همراه با سندروم کمپارتمان باشد.سندروم کمپارتمان ساق از  عوارض مهم شکستگی است که  بدنبال تورم شدید ایجاد شده و موجب کاهش و یا حتی قطع خونرسانی به اندام میشود. این عارضه باید سریعا و بصورت اورژانس درمان شود. پس هر گاه بیماری که شکستگی ساق دارد تاول میزند باید حتما به فکر سندروم کمپارتمان بود و وجود آنرا بررسی کرده و در صورت وجود درمان کرد.

بدترین نوع تاول ها آنهایی هستند که حاوی خون بوده و به آنها تاول خونی میگویند.

عمل جراحی در ناحیه ای که پوست تاول دارد خطر عفونت محل جراحی را بیشتر میکند. وقتی پوست ساق تاول دارد پزشک معالج تا مدتی جراحی را به تعویق میندازد تا تاول برطرف شود. این زمان ممکن است یکی دو هفته طول بکشد. بیمار به هیچ وجه نباید تاول را بترکاند. در صورتیکه نیاز باشد پزشک این کار را با مراقبت های ویژه انجام میدهد. پوست روی تاول بهترین محافظ برای اندام است.

اما در مورد ارتباط سن با جوش خوردن شکستگی باید گفت گرچه در سنین بالا جوش خوردن شکستگی ها ممکن است با مشکلاتی همراه باشد ولی شکستگی های ساق حتی در افراد مسن در غالب موارد با یک درمان خوب، جوش میخورند.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه