منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من سندروم پای بیقرار دارم لطفا دارویی بهم معرفی کنید که بتونه مشکلمو حل کنه در ضمن من دسترسی به پز شک مغزو اعصاب ندارم
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم دکتر پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام، دوست عزیز سندرم پای بیقرار یکی از شایعترین بیماریهای سیستم عصبی می باشد که معمولا تشخیص داده نمی شود و با عوامل دیگری نشانه های آن توجیه می شود مثل کلسترول بالا.

این بیماری یک اختلال در سیستم حسی و حرکتی می باشد که معمولا در سن جوانی شروع می شود ولی در میانسالی تشخیص داده می شود.این بیماری در طول زندگی می تواند وجود داشته باشد و درمان آن در مواقع مزمن طولانی و سخت می باشد.

این بیماری در خانمها مقداری بیشتر از آقایان است و سابقه خانوادگی در بروز آن دخیل است. از نظر وراثتی تقریبا به صورت اتوزومال غالب انتقال می یابد و شش کروموزوم در انتقال آن دخالت دارند.

این بیماری آهسته و به تدریج پیشرفت می کند.این بیماری در اثر اختلال در سطح گیرنده های دوپامین رخ می دهد.

در شروع بیماری علائم ابتدا در زمان خواب شروع می شود ولی در موارد پیشرفته در طول روز و زمان نشستن نیز بروز می کند.

علائم بیماری به صورت گزگز ˓فشرده شدن˓خارش˓درد و احساس حرکت اجباری می باشد که معمولا از پا˓ فاصله بین مچ و زانو شروع می شود و اگر پیشرفت کنه می تونه این حس تو کل بدن نیز درک شود.

این بیماری در 80 درصد موارد با اختلال خواب همراهی دارد:

درمان این بیماری ابتدا غیر دارویی و در قدم بعدی دارویی می باشد. باید بدانیم که این بیماری با درمان مناسب کنترل می شود . این بیماری بیماری آهسته پیشرونده است .

داروهای مثل TCA˓ SSRI˓˓CCB˓, و داروهای ضد تهوع و استفراغ و ضد سایکوز و آنتی هیستامین ها در بروز علایم دخالت دارند. استفاده از سیگار و الکل و قهوه و کافئین می تواند تشدید کننده باشد.

درمان دارویی شامل: پرامی پکسول ˓روپینول˓کلونازپام و تمازپام.گاباپنتین و پره گابالین.کدئین˓پروپوکسی فن˓اکسی کودون ومتادون.

برای درمان و تشخیص این بیماری حتما باید به متخصص نورولوژی یا مغز و اعصاب مراجعه کنید. مصرف خودسرانه هیچ دارویی توصیه نمی گردد زیرا موجب مشکلات جسمی خواهد شد

در صورت تمایل میتوانید با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

با آرزوی سلامتی و موفقیت شما دوست عزیز

www.gyrusclinic.com

شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امامزاده پلاک ۱۴ واحد ۶ 2122616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه