زمستان برای بیشتر افراد در سراسر دنیا با برف و سرما همراه است .برف روبی از سطح خیابانها و معابر برای عده زیادی خطرناک نبوده و مشکلی را برای انان ایجاد نمیکند ولی اگر شما به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا باشید ،ممکن است عکس این قضیه برایتان صدق نماید .

اگر شما در دسته این افراد قرار می‌گیرید ،بهتر است تا از انجام حرکات فیزیکی شدید و سنگین به طور ناگهانی بپرهیزید مانند برداشتن یک گلوله بزرگ برف .حتی راه رفتن در میان انبوهی از برف های نمناک و سرد میتواند برای سلامت قلب شما مضر باشد .

 

خطرات سرما برای قلب

 

بیشتر افراد اطلاعاتی در خصوص خطرات فعالیت زیاد و سنگین در هوای سرد ندارند و با آسیب های ناشی از آن روبرو نشده‌اند .افراد علاقمند به ورزش های زمستانی که به نکات احتیاطی توجهی نمی‌کنند ،ممکن است به طور ناگهانی به هیپوترمی دچار شوند .

هیپوترمی وضعیتی است که در طی آن دمای بدن از 35 درجه سلسیوس و یا 95 درجه فارنهایت کمتر می‌شود و زمانی بروز میکند که بدن شما قادر به تولید مقادیر کافی انرژی برای حفظ گرمای داخلی خود را ندارد .این وضعیت ممکن است حتی جان شما را نیز به خطر اندازد .علائم آن شامل عدم همکاری بدنی ،گیجی ذهنی ،کاهش سرعت واکنش بدن ،لرز و خواب آلودگی است .

کودکان و میانسالان بیش از دیگران در معرض ابتلا به چنین وضعیتی هستند زیرا توانایی آن‌ها برای برقراری ارتباط کمتر بوده و بیشتر در معرض اختلالات حرکتی قرار دارند .همچنین سالمندان از چربی زیر پوستی کمتری برخوردار بوده و توانایی آن‌ها در درک گرما کمتر از سایرین است ،بنابراین احتمالاً آن‌ها بدون آنکه خود حس کنند به هیپوترمی دچار می‌شوند .

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در اغلب مواردو در طی قرار گیری در معرض هوای سرد به انژین صدری دچار می‌شوند که همان درد و ناراحتی در قفسه سینه است .

دمای پایین ،بادهای شدید و برف و باران هم میتوانند به راحتی دمای بدن را کاهش دهند .به خصوص باد برای بدن خطرناک است زیرا لایه گرمایی دور بدن را از بین می‌برد .در دمای 30 درجه فارنهایت و با وززش بادی با شدت 30 مایل بر ساعت ،دمای بدن انسان به میزان 15 درجه فارنهای افت میکند . رطوبت هم به نسبت خشکی میتواند در همان دما و شرایط آب و هوایی به میزان بیشتری گرمای بدن را کاهش دهد .

اگر میخواهید خود را گرم کنید ،چندین لایه لباس بپوشید تا هوای گیر افتاده بین لایه ها به عنوان نوعی محافظ عمل کند .روسری و یا کلاه هم گزینه خوبی برای این موارد هستند .گرما میتوان از طریق سر شما خارج شود و البته گوش‌ها نیز به میزان زیادی در خطر سرمازدگی هستند .دستان و پاها نیز به سرعت گرمای خود را از دست میدهند بنابراین حتماً باید آن‌ها را گرم نگاه دارید .

در هنگام برف روبی به این موارد دقت نمایید :

  • به خود استراحت دهید :چنیدن بار در طی برف روبی استراحت کنید تا فشار زیادی به قلبتان وارد نکنید و سپس به وضعیت بدنتان در طی این استراحتها توجه نمایید

  • نشانه‌های هشدار دهنده حملات قلبی را بشناسید و به وضعیت بدنتان توجه کنید :حتی اگر هم اطمینانی از بروز علایم مرتبط با حملات قلبی ندارید ،با پزشکتان مشورت کنید .واکنش سریع میتواند جان شما را نجات دهد .حتما با اورژانس تصمیم بگیرید .

  • از مصرف نوشیدنی های الکلی قبل و پس از برف روبی بپرهیزید :الکل به فرد نوعی حس گرمای مصنوعی را القاء میکند و ممکن است باعث شود تا فرد فشار زیاد وارد بر خود در هوای سرد را در ک نکند

  • با یک پزشک مشورت کنید :اگر شما در خصوص وضعیت خود نگرانی و یا ابهامی دارید و یا ختی به نشانه‌های اختلالاتی مانند بیماری‌های قلبی یا دیابت دچار شده‌اید ،حتما با پزشک مشورت کنید ،به خصوص اگر میزان فعالیت شما در هوای سرد بیش از حالت نرمال است .

  • از خطرات هیپوترمی آگاه باشید :به منظور اجتناب از هیپوترمی ،چندین لایه لباس بپوشید تا هوای موجود در بین این لایه ها از بدن شما حفاظت نمایند و کلاه را فراموش نکنید زیرا گرمای بدنتان از طریق سر خارج می‌شود

  • احیای قلبی را بیاموزید :احیای مؤثر قلبی توسط اطرافیان فرد باعث می‌شود تا شانس زنده ماندن وی پس از ایست قلبی ناگهانی به میزان دو تا سه برابر افزایش یابد .اگر یک بزرگسال به طور ناگهانی بی‌هوش شد ،با اورژانس تماس بگیرید و سپس وسط قفسه سینه وی را سریع و محکم فشار دهید تا اورژانس به محل برسد .

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران