منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام در مورد درمان بیش فعالی ونقص توجه وتمرکز درمانی غیر از دارو هم هست .
پاسخ
دکتر درمانگران سبز و سالم دکتر درمانگران سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بیش فعالی و عدم تمرکز ؟

.

بیش فعالی 2رکن اصلی دارد که یکی اشکال در توجه و تمرکز است و دیگری پر جنب وجوشی و فعالیت جسمی زیاد.البته پرجنب و جوشی معمولا همراه با رفتارهای تنشی است که منظور از ان رفتارهایی است که به طور ناگهانی و بدون قصد و تصمیم قبلی از سوی فرد صورت می گیرد.

علائم بيش فعالي چيست ؟

ویژگی های عمده این اختلال شامل تحرک و فعالیت بیش از حد، تکانش گری و مشکل توجه و تمرکز می باشد. علائم اختلال با عملکرد طبیعی کودک در منزل و مدرسه تداخل پیدا می کند. این بچه ها به طور مکرر توسط والدین، معلمین و اطرافیان به دلیل رفتارهای ناپخته و تکانشی خود سرزنش می شوند و این مسئله تاثیرات سوء بر اعتماد به نفس آنها دارد. اختلال بیش فعالی در پسران شایع تر از دختران است و سن شروع بیماری قبل از 7 سالگی می باشد.

نشانه های بیش فعالی شامل پر جنب و جوشی،ناتوانی در یکجا نشستن،وول خوردن،بالا رفتن از بلندی،پرسرو صدایی هنگام انجام کارها و بازی،پر حرفی،ناتوانی در انتظار برای نوبت و وسط حرف پریدن و مداخله در صحبت های دیگران است.نشانه های نقص توجه شامل ناتوانی در تمرکز روی کارها و تکالیف،بی دقتی،جا گذاشتن وسایل، بی توجهی به صحبتها،حواس پرتی،بی علاقگی به فعالیتهای نیازمند به توجه و تمرکز و صرف زمان و فراموشکاری است.

✅تفاوت کودک بیش فعال با کودک کم تمرکز چیست؟

کودک بیش فعال علایم واضحی برای روانشناس و روانپزشک دارد. چنین کودکی علاوه بر توجه نکردن به محیط اطراف، گیج، خشمگین و پرخاشگر است و نمی تواند هیچ کاری را کامل کند و تنبیه می شود و این تنبیه ها بر خشم و پرخاشگری اش می افزاید. کودک بیش فعال همچنین پرسش های نا به جای زیادی مطرح می کند و بسیاری از کارهایش تکراری است.

متاسفانه اصطلاح بیش فعالی میان خانواده ها مد شده است و آنها به محض این که می بینند کودک شان شیطنت می کند یا حواس پرت است موضوع را به بیش فعالی نسبت می دهند و اصرار می دهند که برای فرزندشان دارو بگیرند در حالی که این داروها کودکان سالم را بیمار می کند برای مثال کودکان ۴ ۵ ساله کمتر می توانند بنشینند یا راه بروند و ترجیح می دهند دائما جست و خیز کنند و اگر این بالا و پایین پریدن ها که به خیال پدر و مادر شلوغ کاریست اتفاق نیفتد، مغز کودک، کامل نمی شود.

به همین علت است که ما معمولا در مهدکودک ها از مربی ها می خواهیم کودکان بی تحرک و بیش از اندازه آرام را معرفی کنند و از دیدگاه ما امکان دارد این نوع کودکان سالم نباشند. بنابر این اگر فرزندی دارید که تمرکز ندارد اولین احتمال تان نباید بیش فعالی باشد.

چهار راه سرسبز روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 واحد 10 77189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه