منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام درمان سریع کونژکتیویت چشمی چیست؟
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

ورم ملتحمه یا کونژکتیویت ( Conjunctivitis ) ، اصطلاحی است که برای توصیف التهاب ملتحمه از آن استفاده می شود. سفیدی چشم با پرده نازکی به نام " ملتحمه " پوشیده شده است که برای پوشاندن و نرم کردن سطح چشم ترشحات مخاطی تولید می کند. خردسال معمولا به عفونت ملتحمه ی ویروسی دچار شود که شایع ترین شکل ورم ملتحمه است. البته ممکن است خردسال نیز به ورم ملتحمه ی باکتریایی مبتلا شود ، یعنی ورم ملتحمه از چیزی که به چشم ها پاشیده شده است یا ورم ملتحمه آلرژیک.

درمان

وقتی ورم ملتحمه ی تشخیص داده شد ، می توان آن را به شکل مناسب درمان کرد. ورم ملتحمه ی ویروسی عموما به خودی خود از میان می رود و با قطره ی نمکین و با پاک کردن چشم با آب جوشیده و خنک شده روی تکه ای پنبه از گوشه ی داخلی به خارج سه مرتبه در روز می توان آن را درمان کرد. اما ورم ملتحمه ی باکتریایی به مراقبت های بیشتری نیاز دارد.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه