منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام برادرم 28سالش هس ۶ ساله بایه دختری که پدرش معتاد و مادرش بیماری روانی داره و دختره خودشم خوب نیس حرف میزنه میخواد باهاش ازدواج کنه همه مخالفت میکنن همه دوست و اشنا هم گفتن باهاش ازدواج نکن ولی اصلا اهمیت نمیده و گفته خونه برا من شده جهنم اصلا با ما حرف نمیزنه به نظرتون ما چیکار کنیم؟
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام. دوست عزیز در وحله اول بهتر است نحوه برخورد با افراد لجباز و مصر به عقاید خود را بدانید:

دوست عزیز از وی بخواهید برای شما توضیح دهد که چه چیزهای مثبتی در آن خانم و خانواده اش دیده که اینقدر مجذوب شده. ببینید آیا حرف منطقی و دلیل محکمی دارد یا فقط علاقه خالیست؟ شاید آن خانم چیزهایی برای جلب توجه برادرتان دارد که نمی تواند در خانواده خودش بیابد. شاید از نظر عاطفی با وی بهتر تامین می شود. شش سال مدت کمی نیست. ببینید خانواده چه ضعفی داشته اند که وی به فردی متفاوت با فرهنگ و رسومات خانواده شما دلبسته شده است.

دوست خوبم. هر چند هم که حق با شما باشد و برادرتان اشتباه کنند، هرگز هیچ خانواده یا خانمی را بی ارزش تر از خودتان تصور نکنید (هرچند آن آدمها پست یا کم ارزش باشند). اگر فردی گناهکار باشد بین خداوند و خودش است. اگر فردی مشکل روانی دارد شاید دلایل مهمی داشته و رنج هایی متحمل شده. به هر حال قضاوت کردن درباره افراد، حتی اگر حق با شما باشد، کار درستی نیست. ازدواج برادرتان به فامیل خیلی ربطی ندارد مگر آنکه شخصی ریش سفید یا مشاوری برای راهنمایی بخواهند نظر بدهند. باید متوجه روحیه برادرتان باشید تا از حرف های فامیل ضربه کمتری بخورند. مسائل خصوصی وی را با فامیل در میان نگذارید و عیوب افراد را برملا نکنید.

1. هرگز مستقیم به او نگویید "تو اشتباه می کنی". هر چه مستقیم جبهه گیری کنید از شما دورتر خواهد شد."

2. با محبت کردن به وی نزدیک شوید (هم شما و هم اعضا خانواده). به تدریج متوجه می شود که تصمیم شما به نفع وی است.البته به خواسته وی هم پاسخ مثبت ندهید. محبت شما طوری باشد که وی را به عنوان برادر بپذیرید ولی مسئله ازدواجش را به مشاوره با فرد بیطرف و مورد اعتماد برادرتان واگذار نماییید. مراقب باشید به دام اعتیاد گرفتار نشده باشد. اعتیاد وابستگی عاطفی می آورد و هر کس محبت کرد، فرد به طرف او می رود.

3. از تکرار کردن حرف های قبلی بپرهیزید زیرا تکرار سبب بی ارزش دانستن مسئله می شود.

4. اگر هیچ روشی تحت هیچ شرایطی جواب نداد، با آرامش از کنار مسئله بگذرید و به زندگی خودتان برسید مگر اینکه در شرایط بحرانی نیاز به کمک داشته باشد. نهایتا خود وی است که تصمیم گرفته و نتیجه اش را می بیند.

5. اگر ازدواج کرد، سعی نکنید با همان حرفهای قبلی و تکراری آرامش او را بیشتر به هم بریزید. بی تفاوت زندگی خودتان را بکنید. اگر کارش اشتباه بوده باشد خودش خواهد دانست. اگر آن خانم همسرش شدند نیز وی را بی ارزش ندانید و سرزنش و زبان طعن نگویید زیرا هر فردی می تواند خودش رااصلاح کند؛ تنها خداوند است که بی خطاست.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه