چه چیزهایی به دخترانمان آموزش دهیم تا به جای ایده آل بودن، شجاع شوند؟
دخترانی که امروز در پارک ها و در مدرسه ها می بینیم، زنان فردا هستند. اما، آن ها ابتدا دختران امروز هستند و این دلیل قانع کننده ای نیست که فقط برای اینکه آن ها در آینده زنان ایده آلی شوند، کودکی شان را بگیریم. و آن ها را برای مادر شدن، برای خانه داری، برای هدایت جهان، برای بهترین شدن در حرفه ی خود، برای مدیریت احساساتشان و... آماده کنیم.
برای تبدیل شدن به یک زن ایده آل کودکی فقط محل عبور نیست(کودکی همان جایی است که او ساخته می شود)
البته، هیچ والدینی وجود ندارند که نخواهند فرزندانشان در آینده کامل و ایده آل باشند. به همین خاطر هر روز به شدت کار می کنند، به همین دلیل است که همیشه به دنبال بهترین معلم ها و بهترین مکان های آموزشی برای فرزندان خود هستند. اما چیزی که تجربه به من نشان داده این است که ما به اندازه ی کافی به کودکان خود گوش نمی دهیم. آن ها میلیون ها شبکه ی اجتماعی دارند که می توانند خودشان را در آن ها بیان کنند، کاری که در محیط خانه نمی توانند انجام دهند. به کودکان خود به خصوص دخترانمان گوش دهیم، اجازه دهیم آن ها صدای خود را داشته باشند و این صدا شنیده شود.
منظور من از گوش دادن این نیست که آن ها کاملا تصمیم گیری کنند، اما اگر قصد داریم قدرت تصمیم گیری کردن برای آن ها را حفظ کنیم، باید توجه داشته باشیم که آن ها اکنون و در آینده چه چیزی می خواهند و می خواهند چه کاری انجام دهند. اگر تصمیم گیری برای آن ها را حق و وظیفه ی خود بدانیم، نمی توانیم مسئولیتی که همراه آن می آید را نادیده بگیریم. این بدین معنی نیست که زیاده روی کنیم، بلکه باید به آن ها کمک کنیم، تا خود را کشف کنند و تعیین کنند که می خواهند در چه مسیری حرکت کنند. 
اگر می خواهیم چیزی را به آن ها آموزش دهیم، به آن ها بیاموزیم که کمال وجود ندارد. و در برخی قسمت های زندگی شان با ترس رو به رو خواهند شد، و شجاع بودن آن ها به این معنی نیست که ترس را تجربه نخواهند کرد، بلکه بدین معنی است می توانند آن را کنار گذاشته و بر آن غلبه کنند. کسانی که بارها و بارها این کار را انجام می دهند، وقتی از بیرون نگاه می کنند، مشاهده خواهند کرد که ترسشان کوچک و کوچک تر می شود.
زن ایده آل و کامل وجود ندارد. اما زن شجاع وجود دارد

  • به دختران خود آموزش دهید که کمال وجود ندارد، هرچه بزرگ تر شویم ترس ها چند برابر می شوند. به آن ها بگویید پیروزی گاهی اوقات بهای سنگینی دارد که همیشه ارزشش را ندارد. اگر بهایی که باید بپردازید به قیمت قلدری کردن، اذیت کردن، و یا توهین کردن و بی احترامی است ارزش ندارد.
  • به آن ها نشان دهید قبل از اینکه یک عقیده که معرف خودشان باشد را اتخاذ کنند باید به دقت آن را بررسی کنند، و حتی اگر به این معنی باشد که آن ها براساس نظر ما این کار را انجام می دهند باید انجام دهند و سپس باید به آن ها وقت بدهیم تا خودشان را نشان دهند. 
  • به آن ها بیاموزید که بسیار قدرتمند هستند، برای اینکه با دیدن اولین نشانه های بدرفتاری در رابطه، رابطه را تمام کنند، برای اینکه اگر احساس کردند کسی در خطر است حتی درب ها را بشکنند و مداخله کنند، برای اینکه اگر دعوت نامه ای دریاف کردند که مشکوک به نظر می رسد "نه" بگویند. به آن ها آموزش دهید که آزادی به معنی هرج و مرج و بی قانونی نیست.
  • به آن ها بیاموزید آرزوهای بزرگ داشته باشند، داشتن آرزوهای بزرگ اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهد.
  • به دخترانتان یاد بدهید که ریسک کنند. تحقیقات نشان می دهد که پسرها بیشتر از دخترها ریسک می کنند و این موضوع نه تنها قدرت فیزیکی آن را افزایش می دهد بلکه باعث می شود تا آن ها از لحاظ روانی تحمل شکست را داشته باشند. بنابراین باید این فرصت ریسک پذیری را برای بالا رفتن قدرت تحمل به دختران خود نیز بدهیم.
  • به آن ها آموزش دهید خوب باشند اما زیادی نه. زنان به طور طبیعی ملاحظه بقیه را می‌کنند و سعی می‌کنند به احساسات اطرافیان آسیب وارد نکنند اما گاهی زیاده‌روی صورت می‌گیرد. در حالی که ابراز وجود از طرف زنان از سوی جامعه به عنوان رئیس‌بازی تلقی می‌شود اما زنان باید مرزهای مورد نظر خود را مشخص کنند و زمانی که نیاز است ابراز وجود کنند. باید به دختران‌ خود این اعتماد به نفس را بدهیم که از عقاید خود صحبت کنند بدون اینکه نیازی داشته باشند از کسی عذرخواهی کنند.

محقق و مترجم: ندا مهفر_ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی/ گروه درمانگر و درمانگرACT

جهت دریافت نوبت ویزیت برای خانم مهفر اینجا کلیک کنید و با نزدیک ترین مرکز به محل زندگی خود تماس بگیرید.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران