طبق تحقیقات جدید انجام شده در مورد آپنه خواب انسدادی، محققان دریافتند که این اختلال خطر ابتلا به پوکی استخوان را به ویژه در بین خانم ها و افراد مسن، افزایش می دهد. آپنه خواب شرایطی است که به دلیل آن فرد در زمان خواب دچار وقفه های تنفسی می شود. آپنه خواب انسدادی که شایع ترین نوع آپنه خواب می باشد، زمانی رخ می دهد که مسیر هوای فرد در خواب مسدود می شود. اگر آپنه خواب درمان نشود، خطر سکته مغزی، بیماری قلبی و عروقی و حملات قلبی را به دنبال دارد. 
اختلالات مداوم خواب که مهم ترین عامل آن آپنه انسدادی خواب است، به قسمت های مختلف بدن، از جمله سیستم اسکلتی آسیب می رساند. محققان در این زمینه می گویند که آپنه خواب اکسیژن رسانی به بدن را مختل می کند و کاهش میزان اکسیژن باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود که در نتیجه پوکی استخوان را به دنبال خواهد داشت. شرایط پیشرفته بیماری باعث شکستگی استخوان می شود که مشکلاتی از جمله افزایش هزینه های پزشکی، کاهش کیفیت زندگی و حتی مرگ را به دنبال دارد. 
طی تحقیقاتی در تایوان 1377 نفر که مبتلا به آپنه خواب بودند از سال 2000 تا 2008 مورد بررسی قرار گرفتند. در این مدت متخصصان میزان پوکی استخوان در این افراد را با کسانی که به اختلال آپنه خواب دچار نیستند، مقایسه کردند. متخصصان دریافتند که میزان پیشروی و بروز پوکی استخوان در بین مبتلایان به آپنه خواب 2.7 برابر دیگران با همان سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی می باشد. البته میزان خطر ابتلا به پوکی استخوان در بین خانم ها و افراد مسن بیشتر از دیگران می باشد. 
هر چه به تعداد مبتلایان به آپنه خواب در سراسر جهان افزوده می شود، بیماران و پزشکان باید نسبت به بروز شرایط و بیماری های دیگر آگاه و محتاط باشند. لازم است که ارتباط بین آپنه خواب و شرایط جسمی، از جمله پوکی استخوان، بیشتر بررسی شوند تا بتوان روش هایی برای پیشگیری از بروز این مشکلات تشخیص داده شود. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران