امروزه روش های بسیاری برای افزایش زیبایی و جذابیت خانمها بوجود امده است و البته خانمها هم به خوبی از انها استقبال کرده اند ولی بیشتر خانمها به تاثیر این مواد و روش ها بر سلامتی خود فکر نمیکنند و تنها یک هدف دارند که همان زیبایی است .
در این مقاله به تعدادی از روش های زیبایی پرطرفدار میپردازیم و تاثیر انها بر سلامتی را ارزیابی میکنیم :


1.مژه مصنوعی
این مژه ها باعث میشوند تا شما بدون ان که از  دارو های تجویزی و یا سایر روش ها استفاده کنید ،مژه های زیبا و جذابی داشته باشید ولی این بدین معنا نیست که این مژه ها هیچ خطری برای شما ندارند .چسب این مژه ها میتواند ناحیه مژه ها طبیعی تان را متورم و ناراحت کند و موجب بروز واکنش الرژیک شود .
مژه مصنوعی های دائمی و یا کاشت این مژه ها که بلند تر و زیباتر هستند ،میتوانند اسیب بیشتری به شما وارد کنند .احتمال اسیب دیدگی در استفاده از این مژه خیلی زیاد است و حتی ممکن است منجر به نابینایی شود .


2.جوانسازی پوست با لیزر
در این روش با نوعی خاص از لیزر لایه های رویی پوست برداشته میشوند .این روش میتواند لکه ها و چروک های پوستی را به میزان حداقل کاهش دهد و دیگر نیازی است که فرد از مواد شیمیایی  روشن کننده پوست استفاده نماید .
ولی این روش نکات منفی هم دارد  دارد مانند درد ،هزینه بالا ،دوران نقاحت پس از درمان و احتمال بروز زخم و یا تغییر رنگ پوست .بنابراین در انتخاب متخصص مربوطه حتما دقت کنید .


3.تخت های برنزه
مهم نیست شما در مورد میزان ایمنی  این تخت ها و روش های برنزه کردن در سالنهای زیبایی چه میشنوید زیرا بیشتر انها حقیقت ندارد .
تحقیقات انجام گرفته نشان میدهند که مصرف زیاد این دستگاه ها میتواند منجر به بروز ملانوم و یا سرطان پوست شود .
همچنین این تخت ها اشعه ماورابنفش تولید میکنند که خود موجب بروز چروک های پوستی و لکه های قهوه ای میشود .شاید شما پوست برنزه را خیلی دوست داشته باشید ولی در واقع پوست برنزه همان پوست اسیب دیده است .


4.کرمهای برنزه
به راحتی میتوان بدون نور خورشید پوست را تیره کرد .لوسیون های برنزه سازی پوست حاوی ماده ای به نام DHA میباشند که  با امینواسید های سطح پوست واکنش داده و نوعی تغییر رنگ پوستی موقت را بوجود می اورد .
این ماده توسط سازمان غذا و دارو برای استعمال خارجی تایید شده است ولی استفاده از ان در اتاق های برنزه سازی با اسپرس کاملا غلط است و ممکن است شما به اشتباه انها را استنشاق کنید و یا مقدار ی از این ماده وارد چشمانتان شود .حتما در این موارد از عینک افتابی استفاده کنید .


5.مانیکور  و پدیکور
محصولات مانیکور حاوی مواد متفاوتی میباشند  مانند فرمالدهید ،فتالات ،استون  یا تولون .بخار های ناشی از انها هم میتواند پوست ،چشمان و بینی و مجرای تنفسی را   حساس کند .البته  در بیشتر موارد خود کسانی که در ارایشگاه کار میکنند، به این مواد حساس پیدا میکنند تا مشتریان .
مانیکور و پدیکور میتواند موجب بروز عفونت های قارچی و باکتریایی هم شود به خصوص اگر وسایل مصرفی به خوبی استریل نشده باشند .به همین جهت حتما پیش از مراجعه به یک ارایشگاه از نظافت و پاکیزگی ان محل اطمینان پیدا کنید .
قبل از پدیکور موهای پای خود را شیو نکنید و در صورتی که پوستتان جراحت دارد ،از مانیکور و پدیکور بپرهیزید

.
6.لوازم ارایشی
در صورتی که شما علاقه زیادی به سایه چشم خوش رنگ و جذاب خود دارید و مدت زیادی از ان استفاده کرده اید ،بهتر است که ان را دور بیندازید زیرا مواد ارایشی دارای محتوای نگهدارنده میباشند که در طی زمان از بین میرود  و باعث میشود تا باکتری ها در ان رشد نمایند .
محققان توصیه میکنند که در خصوص زمان انقصای مواد ارایشی این نکات را رعایت نمایید :
•    کرم پودر :یک سال
•    پودر ،سایه و رژ گونه : دو سال
•    رژ لب : یک سال
•    ریمل :3 تا 4 ماه
در صورتی که به عفونت  چشمی مبتلا شدید،لوازم ارایشی تان را دور بیندازید .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران