آیا شما هم فکرمی کنید ناباروی مشکل زنان است؟  بهتراست درافکارتان تجدید نظرکنید.  درحالی که 40% ازناباروری ها به علت مشکلات زنان است 40% ازناباروری ها هم به دلیل مشکلات مردان می باشد.  20 %  باقیمانده ترکیبی ازمشکلات هردو جنس و همچنین عوامل ناشناخته می باشد.

تحقق جدیدی نشان داده است که رابط تعجب آوری میان باروری مردان و ورزش وجود دارد.  بطوری که مردانی که 3 باردرهفته و هرباریک ساعت ورزش می کنند اسپرم های بهتری نسبت به ورزشکاران و سایرمردانی که ورزش سنگین انجام می دهند، دارند.

به بیان دیگر،  ورزش کردن بیش ازحد و انجام تمرینات شدید و استراحت کم درمیان تمرینات و یا انجام فعالیت های ورزشی شدید درتعطیلات آخرهفته ممکن است برروی تعداد اسپرم، مرفولوژی و حرکت اسپرم ها تأثیرمنفی بگذارد.

اما این را نیزبدانید که ورزش منظم مانند آنتی اکسیدان برروی بدن اثرگذاشته و به بهبود تولید آنزیم های آنتی اکسیدان کمک می کند اما وقتی ورزش شدید وسنگین باشد و یا زمانی که ما به بدن خود فرصتی برای بازسازی نمی دهیم،  آسیب سلولی می تواند درنتیجه استرس اکسیداتیو که حاصل عدم تعادل میان تولید رادیکال‌های آزاد و دفاع آنتی اکسیدان‌های بدن می‌باشد،  رخ بدهد.


اگردرحال درمان مشکل ناباروری هستید و یا قصد دارید بچه دارشوید ابتدا برای تقویت باروری خود ازمتناسب بودن وزن و اندام خود مطمئن شوید.

نکات قابل توجه برای داشتن اندام مناسب
•    سه باردرهفته به مدت یکساعت ورزش های نیمه سنگین قلبی - عروقی انجام دهید.  درحین ورزش ضربان قلب خود را بین 65 تا 75 نگه دارید.  بین تمرینات درزمان مناسب استراحت کنید.

•    انجام تمرینات استقامتی به حفظ توده بدن بدون چربی کمک می کند و بدن را قوی نگه می دارد.  اما بیاد داشته باشید که درمیان تمرینات استراحت کنید.  فاصله بین تمرینات 2 روز استراحت کنید تا عضلات ترمیم شوند و تمرینات مؤثرباشند.

•    یوگا کنید زیرا ثابت شده است که یوگا به کاهش استرس و تنش عضلانی باسن، کمرو کشاله ران کمک می کند و جریان خون به اندام های لگنی بهبود پیدا می کند و قوای جنسی به این صورت تقویت می شوند.

•    پشت سرهم فعالیت نکنید و استراحت کردن را فراموش نکنید.  بطورمتناوب درمیان تمرینات استقامتی،  تمرینات قدرتی،  یوگا و تمرینات انعطاف پذیری استراحت کنید.

•    هرروز به مدت 15 تا 20 دقیقه تمرینات ریلکسیشن و مراقبه مانند تنفس عمیق شکمی انجام بدهید.  

 
 با توجه و رعایت این نکات می توانید قابلیت مردانگی خود را بهبود ببخشید و موتورباروری خود را براه بیندازید.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران