منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
بعد از ترک ترامادول رعشه و سرگیجه را چطور کنترل کنیم؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام دوست عزیز! در ابتدا باید شما را نسبت به عوارض بلند-مدت ترامادول آگاه کنم. منظور از عوارض بلند مدت فقط چند ماه نیست بلکه عوارض ممکن است چند سال در بدن شما بمانند. درست است که کنار گذاشته اید اما همان مصرف ترامادول منجر به خیلی مشکلات در شما شده است. من به ترتیب توضیحاتی درباره عوارض مصرف ترامادول، سپس بیماری کبد چرب شما، عوارض مصرف سیگار و علل ترک خوردن زبان شما ارائه می دهم تا بتوانید رابطه ی بین این علایم که گفتید را بهتر درک کنید. سپس راههایی برای درمان پیشنهاد می دهم البته باید زیر نظر پزشک فوق تخصص نیز بررسی شوید. پیشنهادات ما فقط پیشنهاد است. ترامادول مستقیما بر مغز و کبد تاثیر می گذارد. ترامادول واکنش های شیمیایی طبیعی در مغز را برهم می زند و نوعی اعتیاد به دارو بوجود می آید. سوخت و ساز ِ دارویِ ترامادول در کبد انجام شده و توسط آنزیم های CYP2D6 و CYP3A4 انجام می شود. طبق آمار مرکز سم شناسی بیمارستان بهارلو در ایران، بیش از سی درصد از بیماران مصرف کننده ترامادول دچار تشنج و افسردگی و سردرد شدید شدند. شاید بپرسید چرا افسردگی دارم؟ افسردگی همان اثر باقی مانده ی ترامادول نیز می باشد: بخش هایی از مغز کنترل احساس، تصمیم گیری و کارکرد اجتماعی را برعهده دارند که با مصرف ترامادول غیرفعال یا کم فعال می شوند. ترامادول بر حافظه نیز اثر بدی می گذارد و قوه تشخیص را ضعیف می کند. ترامادول سیستم طبیعی خواب عمیق و کافی را برهم می زند. اضافه وزن نیز یکی دیگر از عوارض ترامادول است. احتمالا پزشک به شما گفته که به علت بیماری کبد چرب و نیز عوارض بد ترامادول باید مصرف ترامادول کنار گذاشته شود. نکته: داروهای ضد افسردگی با داروی ترامادول ناسازگارند و عوارض جدی دارند. داروی ترامادول فقط برای کاهش دردهای شدید عضلانی مفصلی توصیه شده که آنهم در دوز تعریف شده باید مصرف شود. دوست عزیز سردرد شدید شما همان عوارض کبد چرب می باشد. عوارض کبدی: سردرد، ضایعات پوستی، دردهای میگرنی، و غیره. داروهای مضر برای کبد مانند داروهای زیر را مصرف نکنید: آموکسی کلاو، استامینوفن، پاراستامول (دولیپران، افرالگان) ، ایبوپروفن، دیکلوفناک و ایندومتاسین،نویراپین، دیدانوزین و زیدوودین،داروهای استروئید، ویتامین A، متوتروکسات، آسپیرین، آمیودارون و استروژن سنتیک، داروهای ضد افسردگی، انواع داروهای ضد التهاب، آنتی بیوتیک ها. در بروشور (برگه ) دارو عوارض آن نوشته شده است. هر دارویی می خواهید مصرف کنید ابتا از عوارض آن (مثل سردرد و آسیب کبدی ) آگاه شوید. با یک سرچ ساده در اینترنت "عوارض داروی ...." می توانید سطح آگاهی خود را بالا ببرید. یکی از علل ترک خوردن زبان کمبود ویتامین B در بدن است معمولا آمپول ب کمپلکس تقویتی می زنند. مصرف داروهایی مثل لیتیوم می تواند سبب ترک خوردن زبان شود. شاید دارویی عارضه دار مصرف می کنید.غذاهای ادویه دار تند نخورید هم برای ترک زبان بد است و هم برای افسردگی. درمان خانگی: جوش شیرین در دهان قرقره کنید و بیرون بریزید. بهداشت دهان را رعایت کنید. دلایل ترک خوردن زبان چندان شناخنته شده نیست. بهتر است در فواصل منظم تحت نظر پزشک فوق تخصص (دستگاه گوارش )با تجربه ای باشید. طب هوموپاتی نیز می تواند به درمان شما کمک نماید. در اینترنت سرچ نمایید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

اگر شدید باشد باید به روانپزشک یا متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید تا درمان دارویی انجام شود.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه