همانطور که میدانید لخته های خونی میتوانند باعث بروز خطرات جدی شوند و بنا بر دلایل متفاوتی هم بوجود می ایند ولی تعدادی از این دلایل کمی عجیب و دور از ذهن هستند مانند :


1.ابتلا به سرطان
تومور ها و یا سرطان میتواند به بافت ها اسیب رساند  و مواد شیمایی را ازاد کند که خود در بروز لخته های خونی موثرند .سرطان مغز ،کولون ،شش ها ،کلیه ،لگن خاصره ،پانکراس  و معده  بیشترین تاثیر را در بروز ترومبوز وریدی عمقی دارد .لخته ها خونی هم نوعی عارضه معمول از لنف ادم ، سرطان خون  و کبد میباشند .
همچنین  بعضی از انواع شیمی درمانی  میتوانند لخته های خونی را بوجود اورند .بهتر است فرد  در طی شیمی درمانی از جوراب های ساق بلند استفاده نماید  و تا جای ممکن فعال بماند .


2.چاقی
چاقی به خصوص در ناحیه ی  میانی بدن  فشار زیادی را بر  رگهای ناحیه پاها   و لگن خاصره وارد میکند  که خود خطر بروز ترومبوز وریدی عمقی را افزایش میدهد .در صورتی که شما افزایش وزن زیادی داشته باشید و از قرص های ضدبارداری هم استفاده کنید،این احتمال برای شما تا 10 برابر بیشتر خواهد بود .
انجام تمارین ورزشی میتواند به کاهش وزن شما و همچنین کاهش خطر ابتلا به ترومبوز وریدی عمقی کمک نماید .


3.بارداری
جنین فشار زیادی را بر رگهای ناحیه ی پا و لگن خاصره وارد میکند و خطر ابتلا به ترومبوز وریدی عمقی تا 6 هفته پس از  وضع حمل هم همچنان وجود دارد .هر دو مادر باردار از میان 1000 نفر به این بیماری مبتلا میشوند .
در صورتی که شما چاق باشید ،بالای 35 سال سن داشته باشید ،دو قلویی را باردار باشید ،سابقه خانوادگی ابتلا به لخته های خونی را داشته باشید  و یا به مدتی طولانی در رختخواب استراحت کنید  این ریسک افزایش می یابد .
بهتر است به منظور کاهش خظر ابتلا به این بیماری ،میزان فعالیت خود را در طی این دوران افزایش دهید .


4.تولد زودهنگام
ایا شما پیش از هفته 37 بارداری بدنیا امدید ؟ هرچه شما زودتر از زمان موعد به دنیا امده باشید ،احتمال ابتلا به ترومبوز وریدی عمقی در طی زندگی تان افزایش می یابد.پزشکتان هنوز ارتباط بین این دو مورد را نمی دانند ولی احتمالات زیادی وجود دارد .میتوانید در این  زمینه با پزشکتان مشورت نمایید .


5.سیگار کشیدن
سیگار بر نحوه جریان خون و لختگی خون اثر میگذارد .مصرف سیگار به هر میزانی و حتی به صورت تفریحی به قلب و رگهای خونی شما اسیب میرساند .در صورتی که از قرص های پیشگیری از بارداری  مصرف میکنید ،سیگار نکشید  زیرا ترکیب انها با هم 9 برابر بیشتر شما را در برابر ابتلا به ترومبوز ویرید عمقی قرار میدهد .
ترک مصرف سیگار احتمال ابتلا به مشکلات قلبی و ترمبوز وریدی عمقی را به میزان زیادی کاهش میدهد .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران