منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
پسرم سه سالشه ک تقریبا برای چهار روز در مواقع بیداری پوشک نکردم تا روی لگن یا توالت هرجا ک خودش انتخاب کنه جیش کنه ولی حتی یکبار هم جلوی من جیش نکرد حتی گاهی تا ۴ ساعت هم خودش رو نگه میداره چندین بار اونو با عناوین مختلف تشویق میکنم ولی اثر نکرده اونقدر خودشو نگه میداره ک گاهی توی شلوارش جیش میکنه میشه بگید چکار کنم؟ ممنون میشم!
پاسخ
دکتر درمانگران سبز و سالم دکتر درمانگران سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

?آموزش دستشویی رفتن به کودک

✅بهترین روش برای پوشک گرفتن نوزاد!!پوشک دیگه بسه!

?روش شروع :

وقتي كودك از خواب بيدار مي شود بلافاصله او را به سرلگن مي نشانيم و مي گوييم جيش كن و براش هم #كتاب و #اسباب_بازي مي بريم و چون مثانه اش پر است خود به خود تخليه مي شود .

و بعد كه جيش كرد اورا مي بوسيم .و بيست دقيقه اورا باز مي گذاريم .

و دوباره پوشك مي كنيم و دو ساعت بعد پوشك را باز مي كنيم اگر خشك بود دوباره كودك را بر سر لگن مي نشانيم و همان مراحل قبل ولي اگر خيس بود يعني كودك زودتر از دو ساعت جيش مي كند كه با چند بار امتحان زمان آن دستمان مي آيد و همان زمان كودك را باز مي كنيم و لگن مي نشانيم ،مادر و کودکی ها برنامه يه هفته قبل از آموزش كه ساعتها و فواصل زماني ادرار و مدفوعهاي كودك را يادداشت مي كنيد در هفته اول آموزش بسيار برايتان كار آمد است .

و اگر جيش كرد در لگن دوباره بيست دقيقه باز و دوباره پوشك و همينطور تا آخر شب .ولي هنگام بيرون رفتن از منزل نيازي به ادامه برنامه نيست مگر اينكه در جاي مناسبي جهت تخليه كودك از ادرار باشيد .

??نكته مهم اين بخش اين است كه كودك فواصل بين دو جيش را بايد پوشك باشد .

حتي با علم به اينكه در اين فاصله جيش نمي كند .

زيرا بايد نتيجه بگيريم كه بعد از مدتي كودك در طول روز فقط وقتي كه بازش مي كنيم جيش مي كند و پوشكش در طول روز خشك مي ماند .

و اين زمان در بچه ها متفاوت است ممكن است يك هفته تا سه هفته طول بكشد ولي رسيدن به اين مرحله بسيار مهم و ضروري است .

??اگر از دست كودك در رفت ، قشقرق به راه نياندازيم و از خود كودك براي تميز كردن آن محل كمك بگيريم .

مادر و کودکی ها ما قرار است زمان دستشويي كودك را كنترل كنيم نه خود كودك يا مثانه اش را . به همين دليل بايد انتظار از دست رفتن را داشته باشيم .

بعد از دو يا سه هفته كه زمان را كاملا كنترل كرديم ديگر فواصل بين دستشويي ها كودك را پوشك نمي كنيم .

?پوشك شب

آموزش اين مرحله طولاني ميباشد ، يكي از مسائلي كه كار را سخت مي كند #شير شب است . دو نوع كودك در ادرار شب داريم: ?يكي كودكي كه عليرغم شير شب ، تمام شب را خشك است ولي دم صبح ادرار ميكند ( علامتش اينست كه دم صبح به خودش مي پيچه ) كه در مورد اين كودك بايد زمان بذاريم و ساعت و بيدار شويم و سر لگن بشانيم كه معمولا در مورد كودك زير دو سال به علت اختلال در خواب و عدم همكاري توصيه نمي شود .

?و نوع ديگر كودكي است كه شب تا صبح پوشكش خيس است كه اين كودك به هيچ وجه آماده از پوشك گرفتن نيست و گاه تا سه سالگي هم طول مي كشد كه اين به هيچ وجه اسمش شب ادراري نيست.

اگر كودك را از پوشك شب گرفتيم ولي بعد از مدتي يك يا دو شب دو باره ادرار مي كند به احتمال خيلي قوي شرايط روحي كودك عوض شده مثلا #مسافرت است يا از پدرش دور شده است و يا اينكه خيلي خسته است و يا اينكه مايعات زيادي راقبل از خواب مصرف كرده است .

????

چهار راه سرسبز روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 واحد 10 77189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه