اين روزها پوشيدن شلوار، لگ و جين هاي تنگ و جذب بسيار باب شده است. قطعا پوشيدن يك لگ مشكي براي خانمها بسيار زيبا و شيك به نظر ميرسد، اما آيا ميدانيد كه پوشيدن هر روز اين نوع شلوارها خطرناك محسوب ميشود؟!

 

به ناحيه تناسلي خود اجازه تنفس بدهيد!

شلوارهاي تنگ، بسيار زيبا و دلفريب هستند و اندام خانمها را زيباتر نشان ميدهند. شايد باورش برايتان سخت باشد، اما پوشيدن اين شلوارها سبب بروز مشكلات جدي واژينال ميگردد. ممكن است اين موضوع عجيب به نظرتان بيايد، اما كاملا حقيقت دارد. شايد از خودتان بپرسيد چطور يك شلوار تنگ ميتواند چنين مشكلاتي را ايجاد كند؟ پاسخ اين سوال بسيار ساده است: شلوارهاي تنگ، ناحيه تناسلي را مسدود ميسازد. ناحيه تناسلي زنان بايد قادر به تنفس باشد و اين تنفس به منزله عبور جريان هواست. 

 

مختل شدن تعادل در فلور طبيعي واژن

مسدود شدن ناحيه تناسلي توسط پوشيدن شلوار يا لباس زيرهاي تنگ، تعادل فلور واژن را برهم ميزند. به مجموعه میکروارگانسیم هایی نظیر قارچ، باکتری و ... که در محیطي در کنار یکدیگر زيست میکنند، فلور طبیعی گفته می شود. به طور طبیعی، ميليون ها باکتری در هر میلی متر از ترشحات واژن وجود دارد كه به آن فلور واژن گفته ميشود. واژن، ناحيه بسيار حساسي است و زمانيكه فلور آن مختل شود، باكتري هاي مضري در سطح واژن پديدار ميگردند كه منجربه بروز مشكلاتي چون خارش، بوي بد و ترشحات غيرطبيعي خواهند شد.

 

مشكلات ناشي از پوشيدن شلوارهاي تنگ

یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کنند، عفونت‌های قارچی است. این شلوارها مانع از تبخیر میشوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد، احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل کاندیدیاز بیشتر می‌شود. کاندیدیاز واژینال یکی از شایع ترین عوامل خارش، سوزش و ترشحات واژينال در خانم هاست. علاوه براین، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب، آسان تر می‌توانند به قسمت جلو پيشروي كرده و تکثیر يابند.

يكي ديگر از مشكلاتي كه ناشي از پوشيدن شلوارهاي تنگ است، واژينوز باكتريال نام دارد. واژينوز باكتريال يك بيماري عفونيست كه در اثر تجمع باكتري ها در واژن بوجود مي آيد و تعادل طبيعي آنرا برهم ميزند.

 از سويي دیگر این شلوارها به علت سایشی که با ریشه موها دارند به خصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده اند و کوتاه هستند، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ریشه موها شوند. این عفونت، فولیکولیت نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.

 

چند توصيه براي خانمها

البته به ياد داشته باشيد كه پوشيدن گهگاه شلوارهاي تنگ، آسيبي به شما وارد نميسازد. شلوارهاي تهيه شده از جنس نخ و پنبه به مراتب بهتر از جنس پلي استر آنهاست. سعي كنيد اين شلوارها را هر روز به تن نكنيد. چنانچه پس از پوشيدن شلوار تنگ به يكي از مشكلات نامبرده دچار شديد، به متخصص زنان مراجعه نماييد.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران