منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام برای درد و تورم مچ دستم ک بدنبال شکستگی ایجاد شده چ کنم؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

شایعترین شکستگی مچ دست شکستگی کالیس است. این شکستگی در استخوان رادیوس یا زند زبرین در ناحیه مچ دست ایجاد میشود و معمولا با گچ گیری و در عرض یک و  نیم ماه جوش میخورد. پس از جوش خوردن شکستگی گچ باز  شده و بیمار برای بازگشت حرکات مچ دست نرمش های خاصی را با نظارت پزشک و فیزیوتراپ انجام میدهد.

گاهی اوقات دست بیمار در مدتی که در گچ قرار دارد متورم میشود. این تورم معمولا ناشی از بیحرکتی دست است. بعد از شکستگی کالیس و گچ گیری بیمار باید بطور مرتب انگشتان دست خود را باز و بسته کند. به سخن دیگر انگشتان را مشت کرده و باز کند. این حرکات به افزایش جریان خون در دست کمک کرده و تورم را کاهش میدهد. در صورتیکه این حرکات انجام نشوند نه تنها تورم باقی میماند بلکه حرکات انگشتان دست هم محدود میشود.

علت دیگر تورم دست بعد از شکستگی کالیس بیماری به نامآتروفی سودک است. این بیماری  که در اثر اختلال در سیسم  عصبی سمپاتیک ایجاد میشود میتواند موجب تورم و درد در دست و انگشتان بیمار شود. شکستگی ها و رگ به رگ شدن در ناحیه مچ دست و مچ پا میتواند موجب بروز این بیماری شود.

اساس درمان آتروفی سودک انجام حرکات مچ دست و انگشتان است. این حرکات در ابتدا دردناک هستند ولی با انجام آنها بتدریج درد و تورم بیمار کاهش میابد. برای کمک به درمان این بیماری از داروهای ضد التهاب هم استفاده  میشود.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه