منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام بعد از جراحی ساق بدنبال شکستگی استخوان از کی می توانم راه بروم؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

شکستگی استخوان درشت نی بعد از جراحی معمولا در عرض سه ماه به اندازه ای جوش میخورد که  فرد بتواند بدون کمک و بدون استفاده از عصا راه برود. با این حال تمام بیماران قبل از راه رفتن باید به توسط پزشک معاینه شده و از ساق آنهارادیوگرافی به عمل آید.  در صورتیکه در رادیوگرافی جوش  خوردگی شکستگی درشت نی دیده شود فرد میتواند بدون عصا راه برود با این حال دویدن و انجام فعالیت های ورزشی مستلزم اقداماتی بیش از این است.

بعد از اینکه بیمار توانست بدون عصا راه برود در ابتدا باید با انجام نرمش های کششی قابلیت انعطاف مفاصل زانو و مچ پا را افزایش داده و به حد قبل از شکستگی برساند. سپس با  انجام نرمش های تقویتی باید قدرت عضلات ساق را بیشتر کرد. بیمار بتدریج سرعت راه رفتن خود را بیشتر میکند و بعد از مدتی شروع به دویدن میکند. در ابتدا آرام میدود ولی بتدریج مدت و شدت دویدن را افزایش میدهد.

وقتی بیمار توانست به راحتی بدود باید شروع به انجام نرمش هایی برای بدست آوردن مهارت های ورزشی کند. هر ورزشی نیاز به مهارت هایی دارد که خاص خود آن ورزش است. حتی اگر بیمار قبل از شکستگی این مهارت ها را داشته است بعد از شکستگی این توانایی ها کم میشوند. پس وی باید مجددا شروع به انجام تمریناتی برای بازیابی مهارت ها کند.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه