منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام چرا شکستگی استخوان ها ساق من بعد از عمل جراحی جوش نمی‌خورند؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

البته میدانید که اختلال کارکرد کلیه میتواند با تغییر در متابولیسم کلسیم موجب تاخیر در جوش خوردن  استخوان  شود. اختلال در عملکرد کلیه موجب دیر جوش خوردن یا جوش نخوردن شکستگی هم میشود. باز بودن شکستگی هم از عواملی است که موجب افزایش احتمال جوش نخوردن شکستگی میشود.  از طرف دیگر در این بیماران احتمال عفونت محل جراحی هم زیاد است. پس تعجبی ندارد که  درمان این بیماران بسیار مشکل بوده و با عوارض بالایی همراه باشد.

درد فعلی در ساق بیمار میتواند به علت جوش نخوردنشکستگی باشد. اگر بعد از گذشت 55 ماه از عمل دوم هنوز  شکستگی جوش نخورده باشد ممکن است نیاز به جراحی مجدد برای تحریک جوش خوردن وجود داشته باشد. البته راه های متفاوتی برای تحریک جوش خوردن یک شکستگی جوش نخورده وجود دارد. یکی از آنها پیوند استخوان و دیگری استفاده از انواع اکسترنال فیکساتورها برای این منظور است.

در هر صورت نیاز به مسکن در کسی که نارسایی کلیه دارد گرچه ممنوع نیست ولی باید با احتیاط و تحت نظر پزشک باشد.

بیمار مبتلا به نارسایی کلیه باید وضعیت پیچیده خود را قبول کرده و خود را برای همکاری نزدیک با پزشک برای بدست آوردن موفقیت آماده کند. برای جوش خوردن شکستگی ممکن است نیاز به اعمال جراحی متعددی باشد. در این بین مهمترین عامل موفقیت همکاری نزدیک بین پزشک و بیمار است.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه