منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
ازون تراپی فتق دیسک کمر را درمان می کند؟ یا فقط یک نوع مسکن است که درد دیسک کمر را برای چند روز یا ماه کاهش می دهد؟
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

اوزون چیست و چه نقشی در درمان دارد ؟

اوزون ترکیب اکسیژن با یک اتماضافی است این اتم اضافه قدرت اکسیژن را افزایش می دهد در واقع یک اکسیژن قدرتمند در اختیار سیتم درمانی قرار می گیرد که با این اتم اضافه کارایی زیادی رابوجود می آورد.اوزون فرم مولکولی از اکسیژن است که در آن سه اتم اکسیژن در آن به هم متصلند. این حالت از اکسیژن ناپایدار بوده و بوی خاصی دارد. اتم اضافی در این ساختار آنرا به قوی ترین اکسید کننده و ضد عفونی کننده تبدیل کرده است. اوزون با متصل شدن به پروتئین های ضروری برای تنفس یاخته به عنوان یک میکروب کش عمل می نماید.

اوزون یا ازن تراپیروشی است که تزریق اوزون انجام می شود و با افزایش جریان خون درمفصل ومهیا کردن مواد لازم برای ترمیم بافت های آسیب دیده باعث درمان می شود.. اوزون درمانی مانند هر روش درمانی دیگری باید براساس معاینه بیمار انجام شود .اوزن تراپی روش درمانی تقریبا جدید است و در ایران نیز برای بیماران استفاده می شود. هزینه و قیمت ازن تراپی به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بیمار بستگی دارد.اوزون درمانی در بعضی بیماران مفید است ولی در بعضی بیماران موثر نیست.

اثرات :

مطالعات اخیر عوارض مهمی را از اوزون گزارش نکرده اند اوزون یک روش نسبتا راحت و غیر تهاجمی است و تاثیرآن در قسمتهای مختلف بدن در حال بررسی است و برای قطعیت در اثرات آن تحقیقات ادامه دارد و نیاز به آنالیز مقالات جدید دارد.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه