منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
درباره ميگرن شكمى
پاسخ
دکتر مهدی وزیریان دکتر مهدی وزیریان
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

میگرن شکم تنها به شکم درد گفته نمی‌شود بلکه نوعی سندروم  است یعنی علایم متعددی  باهم آشکار می شود . علت وقوع میگرن شکم  مشخص نیست. تصور می‌شود که ارتباطی بین  اثر متقابل برخی  هورمون‌ها و مواد شیمیایی طبیعی بدن  باشد. اما هر مورد شکم‌درد مکرر میگرن شکم به حساب نمی آید.اگر چه میگرن شکم با میگرن یا سردرد ارتباط نزدیکی دارد،اما    به این معنا نیست که هر کودکی با میگرن شکم‌ در بزرگسالی دچار میگرن سر خواهد شد.میگرن شکم به‌عنوان نوع دیگری  از این بیماری در فهرست  میگرن   قرار داده‌شده است و به‌طور مشخص سندروم میگرن دوره‌ای  است که در برخی موارد قبل از شروع میگرن بزرگسالی به وجود می‌آید.

علت میگرن  شکم تقریباً ناشناخته است. اما با اختلال عملکرد دو هورمون سرتونین و هیستامین ارتباط دارد. اعتقاد بر این است که  نوسانات  در این دو ماده شیمیایی ممکن است دلیل میگرن  باشد. همچنین به نظر  می‌رسد که ارتباطی بین استرس و نگرانی  وجود دارد که ممکن است به‌عنوان تحریک‌کننده این دو ماده عمل کند. اما توجه داشته باشید با وجود این که میگرن شکم  می‌تواند یک تحریک‌کننده  روانی داشته باشد، یک ناراحتی روانی به حساب نمی آید.

علایم اصلی میگرن شکم، درد شدید است که ناگهانی شروع می‌شود.این حمله چندین بار رخ می‌دهد  و می‌تواند ساعت‌ها یا روزها با فرد بماند . این درد در  تمامی شکم حس می‌شود، اما در وسط شکم بیشتر است.درد با خوابیدن کاسته می شود.اغلب وقت هامیگرن شکم بدون درد و گاهی هم با سردرد خفیف  همراه است.علایم شاخص دیگر حالت تهوع و استفراغ است.این علایم می‌تواند شدید باشد و تا زمانی که درد ادامه دارد با فرد باشد.دراستفراغ چرخه‌ای که نوع دیگری از سندروم کودکی است،به علت ترکیبی از شکم‌درد،حالت تهوع و استفراغ، فرد اشتهای خود را از دست می‌دهد.اما با رفع شدن شکم‌درد اشتها بر می‌گردد.علایم دیگری که در این دوران‌دیده می‌شود رنگ‌پریدگی است.

در بیشتر موارد با قرار گرفتن در موقعیت های پراسترس،بزرگسالان دچار سردرد و کودکان دچار شکم‌درد می‌شوند.

خیابان جردن ،نرسیده به چهار راه جهان کودک ،کوچه صانعی ،پلاک 1،ساختمان نور.لطفا جهت هماهنگی برای مشاوره تلفنی با شما زیر تماس بگیرید 09307473322 02188190115 09301331580

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه