خنک کردن سر
یک کیسه یخ بر روی پیشانی، سر یا گردن خود قرار دهید تا درد ناشی از میگران کاهش یابد. محققان علت تاثیر یخ بر روی کاهش درد را نمی دانند، اما ممکن است علت آن مربوط به کاهش جریان خون در این بخش باشد. می توانید از ژل های خنک کننده یا پارچه ای که با آب سرد مرطوب شده نیز استفاده کنید. 
داروهای بدون نسخه 
برای مصرف برخی ضد دردها، مانند ایبوپروفن و ناپروکسن، نیازی به نسخه پزشک نیست. این داروها التهابی را که منجر به سردرد می شود، کاهش می دهند. می توانید داروهای میگرن نیز استفاده کنید که ترکیبی از استامینوفن و آسپیرین هستند. 
کافئین 
کافئین در قهوه و برخی نوشیدنی های دیگر موجود می باشد که باعث تسکین نسبی درد می شود. به علاوه کافئین به جذب سریعتر برخی داروهای میگرن کمک می کند. اما مراقب باشید. وابستگی به کافئین باعث کم شدن اثر آن و بروز علائمی مانند خستگی و تشدید سردرد می شود. 
اتاق تاریک و ساکت
نور و سر و صدا باعث تشدید سردردهای میگرنی می شوند. بنابراین گوشه ای را برای خود پیدا کنید که سر و صدای کمی دارد، پرده ها را بکشید و در تاریکی کمی استراحت کنید. با این کار بهبود سردرد سرعت پیدا می کند. 
ورزش کردن 
در زمان بروز حملات میگرنی ورزش نکنید، زیرا ورزش کردن در این زمان باعث تشدید سردرد می شود. اما زمانی که حس درد ندارید، ورزش به پیشگیری از سردرد کمک می کند. ورزش باعث آزادی ماده شیمیایی به نام اندروفین در بدن می شود که این ماده با درد مبارزه می کند. به علاوه اندروفین باعث کم شدن اضطراب شده و به خوابیدن بهتر کمک می کند. 
منیزیم 
منیزیم در سبزیجات دارای برگ سبز تیره، غلات سبوس دار و آجیل موجود می باشد. مصرف این ماده مغذی در زمان بروز سردردهای میگرنی کمکی نمی کند، اما تحقیقات نشان داده اند که منیزیم به پیشگیری از این دردها کمک می کند. این ماده را می توانید به شکل قرص نیز مصرف کنید، اما قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید. 
خواب کافی 
خواب منظم و کافی به کاهش سردردهای میگرنی کمک می کند. زیاد خوابیدن یا کم خوابیدن باعث شروع سردرد می شوند و آستانه دردناکی را نیز کاهش می دهند. شب ها 7 تا 8 ساعت بخوابید و سعی کنید همیشه راس یک ساعت خوابیده و صبح ها نیز راس یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. 
یوگا 
ورزش هایی که به پمپاژ قلب کمک می کنند می توانند از بروز میگرن پیشگیری کنند، اما در برخی افراد نیز آغازگر سردرد هستند. یوگا با حرکات آهسته تر جایگزین خوبی برای ورزش می باشد. تحقیقات نشان داده اند که جلسات منظم یوگا تعداد حملات میگرن را کاهش داده و زمانی که رخ می دهند نیز شدت آنها کمتر خواهد بود. 
ویتامین B 12 
این ویتامین ریبوفلاوین نیز نامیده می شود و در شیر، پنیر، ماهی و مرغ موجود است. این ویتامین را به شکل قرص نیز می توانید مصرف کنید. بررسی ها نشان داده اند که این ویتامین به پیشگیری از سردردهای میگرنی کمک می کند. 
مدیریت عوامل سردرد 
سردردهای میگرنی گاهی در نتیجه مصرف برخی غذاها یا قرار گرفتن در برخی شرایط خاص رخ می دهند. سعی کنید عوامل شروع کننده این سردردها را پیدا کنید. برخی از مهم ترین و رایج ترین عوامل شروع کننده حملات میگرنی عبارتند از: شراب قرمز، پنیر مانده و گوشت، نور شدید، ایستادن در ارتفاع زیاد و بوی قوی. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران