1.    اختلالات دارویی مربوط به داروهای ضدافسردگی چیست؟ 
مهار کننده های مونوآمین اکسیداز یا MAOI داروهای ضد افسردگی موثری هستند که سالها مورد استفاده قرار کرفته اند. این داروها که برای افراد مبتلا به افسردگی شدید تجویز می شوند، با افزایش مواد شیمیایی مغز که پیغام ها را بین سلول های مغز انتقال می دهند، باعث بهبود خلق و خوی فرد بیمار می شوند. ثابت شده که این داروها تاثیر خیلی خوبی دارند، اما دارای تداخلات دارویی و غذایی نیز می باشند. 
در زمان استفاده از داروهای MAOI بهتر است از مصرف SSRI ها (گروهی از داروهای ضدافسردگی که حاوی پروزاک و پاکسیل می باشند ) و برخی داروهای ضد درد، از جمله دمرول و ترامادول، اجتناب کنید. به علاوه برخی داروهای سرفه و داروهای فشار خون نیز وجود دارند که نباید با MAIO استفاده شوند. غذاهایی که نباید در زمان مصرف این دارو خورده شوند عبارتند از پنیرهای قدیمی و گوشت ها، ترشی و یا مواد غذایی ماند کلم ترش و یا گوشت و غذاهای تخمیر شده مانند سس سویا و آب جو. به علاوه پزشک خود را در مورد مصرف هر داروی دیگری نیز مطلع سازید. 
2.    چرا خانم ها بیشتر از آقایان دچار افسردگی می شوند؟ 
خانم ها دو برابر آقایان به افسردگی مبتلا می شوند. یک دلیل آن تغییرات هورمونی مداوم است که در بدن خانم ها رخ می دهد. به عنوان مثال افسردگی در دوران بارداری و یائسگی بسیار رایج تر می باشد. به علاوه پس از تولد فرزند یا سقط جنین یا ابتلا به هیسترکتومی فرد به دلیل نوسانات هورمونی دچار افسردگی می شود. سندروم پیش از قاعدگی (PMS) و اختلال ملال پیش از قاعدگی (PMDD)، یک شکل افراطی از PMS، ممکن است منجر به افسردگی شوند. 
3.    آیا همه افراد مبتلا به افسردگی به خودکشی فکر می کنند یا اقدام به این کار می کنند؟ 
خیر. اکثر مبتلایان به افسردگی اقدام به خودکشی نمی کنند، اما طبق بررسی های انجمن ملی سلامت روان، 30 تا 70 درصد افرادی که دست به خودکشی می زنند، دچار نوعی افسردگی بوده اند. این مسئله نشان می دهد که درمان تخصصی و به موقع افراد مبتلا به افسردگی چقدر دارای اهمیت می باشد. 
4.    آیا کسی که قبلا به افسردگی مبتلا بوده، مجددا در معرض خطر ابتلا به آن می باشد؟ 
تجربه افسردگی فرد را در معرض ابتلای  مجدد به این بیماری قرار می دهد، اما لزوما همه افرادی که قبلا دچار افسردگی بوده و بهبود یافته اند، مجددا به آم مبتلا نخواهند شد. گاهی افسردگی بر اثر بروز یک رویداد مهم در زندگی یا بیماری و یا ترکیبی از چند عامل رخ می دهد. گاهی نیز بروز افسردگی هیچ دلیلی ندارد. درمان درست و مناسب در زمان مناسب و کمک به پیشگیری بروز مجدد آن از جمله بهترین اقدامات می باشند. 
5.    افسردگی چقدر طول می کشد؟ 
افسردگی اگر درمان نشود، انواع مختلفی از اختلالات افسردگی بروز کرده که ممکن است ماه ها و حتی سال ها طول بکشد. افسردگی اساسی با مجموعه ای از علائم همراه است که برای چند ماه طول می کشند. 
افسردگی فصلی یا SAD معمولا در طول زمستان طول می کشد و در تابستان و بهار بهبود پیدا می کند. 
اختلال دو قطبی شامل مراحل شادی زیاد، جنون، و بروز افسردگی و اندوه می باشد. گرچه این مراحل ممکن است به سرعت یا به آهستگی تغییر کنند، اما افسردگی تا پیدا کردن یک روش درمانی موثر طول می کشد. 
کج خلقی یا دیستمیا شکل خفیف و گاهی غیر قابل تشخیص از افسردگی می باشد که ممکن است 2 سال یا بیشتر طول بکشد. این نوع افسردگی شکل زندگی را مختل کرده و اگر درمان نشود منجر به بروز افسردگی اساسی می شود. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران