منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام، من خانم مجرد ۲۸ ساله هستم، از ۲۰ سالگی بیماریم شروع شد، در هنگام حمله فکر میکردم افکارم پخش میشه و آدم مهمی هستم و هذیان میگفتم، دکتر برام رسپریدون تجویز کردن،تا حالا سه بار با قطع دارو به خواسته پزشک بیماریم عود کرده و گفتن که دیگه تا همیشه باید دارو بخورم، تو اون دوره که دارو قطع میشد و نزدیک بود عود کنه بسیار پرحرف و پرانرژی و کم خواب شده بودم و میل جنسیم زیاد شده بود، میخواستم بدونم بیماری من اسم و نوعش چیه ؟و در آینده با مصرف مرتب دارو از نظر سلامتی چه آینده ای خواهم داشت؟ ناتوان نمیشم؟ دکترم گفته خوب به دارو پاسخ دادم و بیماری من خفیفه و ریسپریدون از دوز ۶ شروع شد و میخوان با دوز ۲ نگه دارن ، توهم ها با مصرف رسپریدون بعد از دوهفته میره اما روابط اجتماعیم ضعیف شده و بیشتر دوس دارم خونه باشم و به داشتن فعالیت اجتماعی و ازدواج بی علاقم ،ترس و اضطراب هم گاهی دارم ممنون
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

متاسفانه باید بگوییم هر فردی که دچار هذیان شود بدون فوت وقت باید تحت درمان پزشکی قرار گیرد. فرد هذیان گو، دچار ابر تیره ای در ذهن خود شده است. افراد را نا آشنا می داند و بر موقعیت مکانی و زمانی خود به درستی آگاه نیست. هذیان در چند دقیقه کوتاه می آید ولی ممکن است تا چند روز نیز باقی بماند و متاسفانه باید گفت علت دقیق آن نیز هنوز برای پزشکان نامعلوم است.

نکته جالب در مورد این بیماری آن است که مبتلایان به حمله هذیان، لحظاتی را در این بین در دنیای واقعی می گذرانند و دوباره به دنیای خود ساخته ذهنی باز می گردند.

اگر چه علت دقیق این بیماری مشخص نشده است اما مواردی از جمله تب، مصرف بیش از حد الکل و مواد مخدری از جمله کوکائین و ماری جوانا و حتی در مواردی ضربه وارده به سر می توانند منجر به ایجاد هذیان شود. از دیگر دلایل این بیماری باید به عوارض جانبی بعضی از داروها که برای درمان زخم معده و التهاب تجویز می شوند مانند سایمتیدین و کورتیکو استروئیدها اشاره کرد. بیماری هایی مانند التهاب آپاندیس، حمله قلبی، دیابت و صرع نیز ممکن است منجر به هذیان شوند.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه