شما میتوانید مدل موهای مختلفی را امتحان کنید و با این تغییرات زیبایی خود را دوچندان کنید ولی  موهای شما هم همانند پوستتان به مراقبت نیاز دارند و همانطور که  برای حفاظت از پوستتان  در برابر خورشید از کرم ضد افتاب استفاده میکنید ،از موهایتان نیز باید در برابر عوامل محیطی  مراقبت کنید .
قرار گیری در معرض خورشید ،اب های پر نمک و کلر میتوانند باعث خشکی مو شوند .همچنین ارایش مو و یا رنگ کردن ان میتواند موجب اسیب دیدگی  موهای شما شود .ولی روش های متفاوتی وجود دارد که به کمک انها میتوان موهای ابریشمی و زیبایی داشت  و این در حالی است که شما موخوره و یا موهای اسیب دیده ای دارید .

از موهایتان حفاظت کنید
پیشگیری کلید اصلی در این زمینه است .با این روش ها میتوانید از موهای خود مراقبت کنید :
•    شامپو :همیشه از شامپوی مناسب موهای خود استفاده کنید .تعداد زیادی از شامپوها حاوی مواد شوینده  به نام سولفات میباشند که روغن و الودگی را از موهای شما می زداید ولی این مواد میتوانند برای موهای شما خطرناک باشند .بیشتر به دنبال شامپوهایی بگردید که عاری از سولفات هستند و حاوی دایمتیکون میباشند .این ماده درخشندگی و زیبایی موهای شما را بیشتر میکند .
•    مرطوب سازی :پس از شست وشوی موهایتان با یک شامپو ،از یک کاندیشنر متناسب برای موهای خشک و یا اسیب دیده استفاده کنید .همچنین روش های خانگی پروتئینی هم به شما در بهبود وضعیتتان موهایتان کمک میکنند که معمولا یک بار در ماه  صورت میگیرد .در صورتی که موهای خشکی دارید ،از یک کاندیشنر متناسب هفته ای یک تا دو بار استفاده کنید .میتوانید در این خصوص با یک متخصص مشورت کنید
•    با دقت موهایتان را شانه بزیند :موهای خشک و اسیب دیده  شکنندگی زیادی دارند و باید از انها مراقبت نمود .کشیدن زیاد موها در هنگام شانه زدن  خود دلیلی برای این موضوع است .بهتر است پیش از رفتن به حمام ، از یک شانه  با دندانه های درشت  و یا شانه های باز کننده ی گره ی مو استفاده نمایید ..باز کردن گره ی  موها پس از حمام سخت تر است زیرا موهای خیس هستند .
•    موهایتان را به ارامی خشک کنید :موهایتان را به ارامی با حوله فشار دهید تا رطوبت اضافی از ان خارج شود و از کشیدن و فشار زیاد بر موهایتان بپرهیزید .
•    دمای سشوار را کاهش دهید :بهتر است یک بار در هفته موهای خود را حرارت دهید و از کمترین دمای ممکن استفاده کنید .میتوانید به منظور افزایش زمان بین خروج از حمام و استفاده از سشوار ،از شامپوهای خشک کننده استفاده کنید .پس از مصرف ژل یا موس و پیش از حرارت دهی موهایتان ،از یک اسپری ضد حرارت و یا سرم مو استفاده نمایید .این مواد باعث میشوند تا موهای شما در برابر حرارت مقاوم باشند و اسیب نبینند .

چگونه اسیب دیدگی را بهبود بخشیم ؟
وضعیت موهای اسیب دیده  در طی زمان بدتر میشود که به دلیل  عدم رعایت نکات  مناسب است و  بهترین  راه مدیریت انها ،کوتاهی بخش های اسیب دیده است .
راههای دیگری هم وجود دارد که به کمک انها میتوانید موهای زیبایی داشته باشید مانند :
•    در خانه :علاوه بر کاندیشنره سازی موها پس از شست وشوی انها با شامپو ،میتوانید از ترکیبات پروتئین گندم ،امینو اسید ،پانتنول   برای موهایتان استفاده کنید .این مواد تا چند روز موهای شما را زیبا تر و درخشان تر میسازند .روش هی مرطوب سازی هم برای موهای شما مفید هستند
•    در ارایشگاه :روش های کراتیه سازی برای بهبود وضعیت موهای خشک و شکننده توصیه میشوند .این مواد حاوی پروتئین هستند که سطح مو را می پوشاند  تا چند هفته ظاهر زیبا و درخشانی به موهای شما میبخشد .البته نباید توقع داشته باشید که معجزه ای رخ دهد ،ولی اگر موهای زبر و خشکی دارید  این روش تفاوت زیبایی را برای موهای شما بوجود می اورد .البته هنوز ابهامات زیادی در خصوص میزان تاثیر و کاربرد کراتینه سازی وجود دارد و بعضی از انها حاوی مواد نامتناسبی مانند فرمالدئید میباشند که ماده ای خطرناک بوده و میتواند موجب بروز سرطان شود .بنابراین در انتخاب خود دقت کنید .

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟
بیماری های تیروئیدی ،اختلالات تغذیه ای و سایر موارد میتوانند باعث بروز خشکی مو شوند . در صورتی که به تازگی موهای خشک و زبری پیدا کرده اید ،حتما به پزشکتان مراجعه نمایید .

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران