منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام ممنونم ازتو بابت همچین ربات عالی که در احتیار ما قرار دادید. خواهش میکنم در باره بی حسی دست و پا هنگام پنیک اتک یک توضیح بدید من واقعا میترسم از فلجی دست و پام
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی خواب رفتن دست و پا که عموما به شکل گز گز و یا بی حسی دست و پا نمود پیدا میکنند علل مختلفی می تواند داشته باشد که در همه آنها اختلال در سیستم انتقال دهنده عصبی مشترک است. یکی از علل خواب رفتن دست و فشار به اعصاب محیطی است که با حرکت عضلات، استخوانها و بافت های همبند می تواند ایجاد شود. از دیگر دلایل خواب رفتن دست و پا میتوان به کم خونی و فقط آهن اشاره کرد که بهتر است برای تشخیص دقیق به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

حمله پانیک یا حمله هراس یکی از اختلال های اضطرابی است که در آن فرد به طور ناگهانی دچار ترس و تپش قلب شدید، بدون وجود سابقه ای از بیماری های قلبی می شود. این اختلال باعث دستپاچگی و ترس شدید بیمار می شود و معمولا او را به مطب پزشکان می کشاند اما در بررسی های تخصصی هیچ نشانی از بیماری قلبی و جسمی دیده نمی شود.حمله پانیک

یکی از بارزترین مثال ها درباره تپش قلب ناگهانی اختلال هراس یا حمله پانیک است. حمله هراس، اختلال اضطرابی است که فرد مبتلا به آن ناگهانی دچار حمله های هراس یا ترس و وحشت ناگهانی و دچار تپش قلب زیاد، تعریق، تنگی نفس و سرگیجه می شود. آنچه باعث شده اختلال پانیک متمایز از هراس های معمول باشد، نبود محرک خارجی و رخ دادن ناگهانی و بدون دلیل آن است. مبتلایان به حمله پانیک بسیار هراسانند و به پزشکان داخلی و قلب مراجعه می کنند ولی در آزمایش های مکرر، اکوکاردیوگرافی و تست ورزش هیچ نشانه ای از اختلال در قلب و عروق یافت نمی شود. همچنین بیماران از نظر سلامت تیروئید و... نیز بررسی می شوند. در صورتی که جواب همه آزمایش ها منفی باشد، آنگاه تشخیص حمله پانیک مطرح می شود.

حتما تاکنون بارها با افرادی مواجه شده اید که به طور ناگهانی دچار حملات تپش قلب و تنگی نفس می شوند و در همان حالی که ترس شدید از مردن یا آسیب جدی روانی و جسمی ایشان را فراگرفته است خود را به بیمارستان یا درمانگاه می رسانند.

درمان این اختلال مانند اکثر اختلالات روانپزشکی دو بخش دارد:درمان دارویی و غیر دارویی که به طور معمول هر دو در کنار هم توسط روانپزشک انجام می شوند. البته می توان گفت درمان غیر دارویی در این اختلال به تنهایی کفایت نمی کند و معمولا نیاز به تجویز درمان دارویی نیز هست.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه