آیا چند دقیقه تحرک یا گردش در اطراف می تواند مشکلات عاطفی شما را برطرف کند؟ مطمئنا نه، اما یک برنامه ورزشی منظم می تواند موثر باشد. مروری بر بررسی های انجام شده که به سال 1981 برمی گردد، نشان می دهد که ورزش منظم به بهبود خلق و خو و حالات روحی در افراد مبتلا به افسردگی خفیف یا متوسط کمک می کند. به علاوه ورزش در درمان افسردگی شدید هم نقش موثری دارد. 
مطالعه دیگری در این زمینه در سال 1999 انجام شد. طی این بررسی 156 زن و مرد مبتلا به افسردگی به سه گروه تقسیم شدند. یک گروه در برنامه های ورزشی هوازی شرکت کردند، یک گروه حرکات سرترالین SSRI انجام دادند و گروه دیگر هر دو دسته این حرکات را انجام دادند. در هفته شانزدهم افسردگی در هر سه گروه بهبود پیدا کرده بود. حدود 60 تا 70 درصد شرکت کننده ها در هر سه گروه دیگر به عنوان افراد مبتلا به افسردگی در نظر گرفته نمی شدند. در حقیقت میزان افسردگی در تمام گروه ها یکسان بود. این یافته ها نشان داد کسانی که دچار افسردگی هستند و تمایلی به مصرف دارو ندارند، ورزش می تواند یک ضد افسردگی موثر و جایگزین باشد. به یاد داشته باشید راه حل دارویی سریعتر پاسخ می دهد و ایجاد انگیزه برای ورزش کردن در فرد مبتلا به افسردگی کار سختی است. 
به علاوه ادامه بررسی ها نشان داد تاثیرات ورزش ماندگارتر از داروهای ضدافسردگی است. محققان ادامه بررسی را پس از 6 ماه بر روی 133 نفر از شرکت کنندگان کامل کردند. آنها دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، بدون در نظر گرفتن روش درمانی انتخاب شده، کمتر در معرض ابتلای مجدد به افسردگی هستند. 
تحقیقی در سال 2005 انجام شد که نشان داد راه رفتن سریع به مدت 35 دقیقه در روز (5 بار در هفته) یا 60 دقیقه در روز (3 بار در هفته) تاثیر قابل توجهی بر روی علائم افسردگی دارد. 15 دقیقه قدم زدن روزانه یا انجام حرکات کششی 3 بار در هفته تاثیر زیادی ندارد. ( مدت این ورزش ها برای افرادی به وزن 68 کیلوگرم تعیین شده اند. اگر وزن شما بیش از این است، مدت بیشتری لازم است و اگر وزنی کمتر از 68 کیلو گرم دارید، مدت ورزش را کاهش دهید.). 
ورزش کردن چگونه به بهبود افسردگی کمک می کند؟ از سال ها پیش متخصصان دریافتند که ورزش کردن باعث بهبود عملکرد اندورفین می شود. اندورفین یک ماده شیمیایی است که در سراسر بدن گردش می کند و ایمنی طبیعی بدن را بهبود بخشیده و به کاهش درد کمک می کند. این ماده شیمیایی به بهبود خلق و خو نیز کمک می کند. نظریه دیگر این است که ورزش کردن باعث تحریک  انتقال دهنده عصبی نوراپی نفرین می شود که به طور مستقیم بر روی خلق و خو تاثیر دارد. 
علاوه بر بهبود خلق و خو ورزش منظم به روش های دیگر به سلامت جسمی کمک می کند، از جمله کاهش فشار خون، حفظت از بدن در مقابل بیماری قلبی و سرطان و بهبود اعتماد به نفس. میزان و شدت ورزش لازم برای بهبود افسردگی به طور دقیق مشخص نیست، اما برای سلامت جسمی بدن، متخصصان توصیه می کنند نیم ساعت ورزش ملایم، مانند پیاده روی سریع، در تمام روزهای هفته انجام شود. 
هر سال 19 میلیون بزرگسال تحت تاثیر افسردگی قرار می گیرند، اما در عین حال این بیماری شایع اغلب نادیده گرفته می شود. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران