منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
من ٣٦ سالمه كارمندم و مجبورم دختر كوچكمو پيش مامانم نگهدارم چند ماهه كه رفتاراي عجيبي داره و لجبازي و بد رفتاري ميكنه و حرف منو گوش نميكنه، فكر ميكنم نگهداري دخترم پيش مادرم تاثير گذار است نميدونم بايد چيكار كنم
پاسخ
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

#مركز_تحقيقات_بوجيكا

? زمانی که تصمیم گرفته ايد نگهداری از فرزندتان را به یکی از نزدیکان یا پرستارش بسپارید، تعیین روال مشخص روزانه و وضع قواعد معین، بسیار مفید و مثمرثمر خواهد بود. اگر پدربزرگ، مادربزرگ، دیگر نزدیکان و یا پرستار مسئولیت مراقبت از فرزندتان را بر عهده گرفته اند ، باید کم و بیش همان روال و قانون شما را در پیش بگیرند. بنابراین پیش از آنکه مراقبت از بچه را به آنان بسپارید، برایشان توضیح دهید که برای کودکتان چه رفتارهایی را مجاز شمرده و چه رفتارهایی را ممنوع کرده ايد.

@bujika_com

? اگر بچه های کوچک با قوانین متفاوتی مواجه شوند، بلافاصله گیج و سردرگم میگردند. ممکن است مادربزرگ بسیار ملایم تر از شما با کودک رفتار کند یا حتی شاید سختگیرتر باشد. بنابراین باید برای آنها مشخص کنید؛ چگونه با فرزندتان رفتار کنند تا بچه با قواعد و رفتارهای مشابھی مواجه شود.

? به پيشنهاد روانشناسان بوجيكا به کسانی که از کودکتان نگهداری می کنند؛ اجازه ندهید، قواعد شما را زیر پا بگذارند یا آنها را بي اعتبار نمایند اما به انان اجازه دهید تا خودشان با فرزند شما ارتباط برقرار کرده و قوانین بیشتری وضع کنند. به هر حال پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بیشتر مطابق با خواسته هاي نوهٔ کوچکشان پیش می روند و از این نقش لذت میبرند. پس این عادلانه

نيست اگر آنها را از این نقش منع کنید بلکه کافی است تا آنان را مجاب نمایید که در حفظ روال و قانون تعیین شده، کوشا باشند.

@bujika_com

? اگر شاغل هستید و نگهداری از فرزندتان را برای مدتی طولانی به فرد دیگری واگذار كرده ايد باید بین شما و آن فرد، درک مشترکی از قوانین و روالي كه تنظيم کرده ايد به وجود آید.

? والدین بخصوص مادران شاغل وقتی مجبورند نگهداری از کودکشان را به شخص دیگری واگذار کنند، دچار احساس گناه می شوند. از این رو پس از بازگشت به خانه، قوانینی را که تعیین کرده اند، نادیده میگیرند. به خاطر بسپارید؛ اگر برای غلبه بر احساس گناه خود به فرزندتان رشوه بدهید، در واقع به او هیچ کمکی نکرده ايد. چرا که بی تردید پس از ورودتان به منزل، بچه به توجه، حوصله و زمانی که برایش صرف می کنید، نیاز دارد نه به لغو قوانین. وقتی فرزند کوچک شما متوجه شود؛ افرادی که از او نگهداری میکنند، رویه و رفتار یکسانی دارند؛ بیشتر احساس امنیت کرده و شاداب تر خواهد بود. علاوه براین، با نادیده گرفتن یا لغو قوانین، فردی را که از کودکتان نگهداری میکند، به دردسر می اندازيد زیرا او روز بعد بایستی به سختي تلاش کند تا قوانینی را که شما درهم شکسته اید، دوباره برقرار کند.

@bujika_com

همچنین باید با کسی که از فرزندتان نگهداری میکند؛ دربارهٔ حوادث و اتفاقاتی که در طی روز رخ داده است، صحبت کنید تا به طور کامل از وقایع با خبر شوید.

#نگهداري_از_كودك

#بوجيكا

#پاسخ_متخصصان_بوجيكا

#از_بوجيكا_بپرس

#فرزند_پروري

Www.bujika.com

@bujika_com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه