منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
برای بی اختیاری ادرار در مثانه بیش فعال چه دارویی لازم است؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی ، به پزشک مراجعه نمایید مثانه بیش فعال

نوع دیگر بی اختیاری ادرار، فعالیت زیاد مثانه می باشد. در این نوع نیز ناگهان نیاز فوری به دستشویی رفتن پیدا می کنید.اما همه افراد دارای مثانه بیش فعال، دچار بی اختیاری ادرار نیستند، بلکه بسیاری از زنان می توانند خود را نگه دارند تا به دستشویی برسند.این بیماران باید کارهای خود را کنار بگذارند و به دستشویی بروند.برخی از این بیماران در طول روز و برخی دیگر در شب به این بی اختیاری ادرار دچار می شوند.محققان نشان داده اند که زنان دچار بی اختیاری ادرار از کمبود اعتماد بنفس، کاهش تمایلات جنسی و افسردگی شدید رنج می برند.

دلیل بی اختیاری ادرار ناشی از فشار

هنگامی که عضلات و بافت هایی که مثانه را نگه می دارند، ضعیف شوند، این نوع بی اختیاری رخ می دهد.هنگامی که فشار زیادی به مثانه وارد شود و اسفنکتر (دریچه) مثانه هنوز بسته نشده باشد، ریزش ادرار رخ می دهد. فشاری از قبیل سرفه و یا خنده می تواند باعث ریزش ادرار شود.

دلایل متعددی برای از دست دادن قدرت این ماهیچه ها می باشد، از قبیل: افزایش وزن، آسیب ورزشی، بارداری چندقلوزایی و زایمان طبیعی.

دلیل بی اختیاری ادرار تحریک پذیر (اصراری)

این نوع بی اختیاری به دلیل اسپاسم و یا گرفتگی عضلات مثانه رخ می دهد. این گرفتگی ممکن است در اثر تخریب عصب و یا عضلات بوجود آمده باشد.در برخی موارد، تخریب عصب و یا عضله باعث ایجاد بیماری های دیگری نیز می شود نظیر: سوزش مثانه در اثر عفونت و یا التهاب مثانه.

داروهایی که بی اختیاری را بدتر می کنند

- در زنان داروهای خاص فشار خون، باعث شل شدن عضلات مثانه می شوند و باعث بی اختیاری ادرار ناشی از فشار می گردند.

- برخی از داروهای ضد افسردگی ممکن است بی اختیاری را تسکین دهند، اما برخی دیگر از این داروها، این بیماری را بدتر می کنند.

- دیورتیک ها و یا داروهای ادرارآور می توانند انواع بی اختیاری ها را تشدید کنند.

روحیه فرد مبتلا به بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار می تواند خسارات قابل توجهی را از نظر روحی بر جای بگذارد.محققان نشان دادند که زنان دچار بی اختیاری ادرار از کمبود اعتماد بنفس، کاهش تمایلات جنسی و افسردگی شدید رنج می برند.ترس از بی اختیاری، ممکن است فرد را به انزوای اجتماعی بکشاند.بسیاری از زنان دچار بی اختیاری ادرار خفیف می توانند با نوشیدن کم مایعات، بی اختیاری خود را کنترل کنند.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

درمان های مختلف برای پر کاری مثانه

بیش فعال بودن مثانه می تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. این عارضه میتواند شما را خانه گیر کند . حتی نمی توانید وقت با ارزش خود را در کنار خانواده و دوستان خود سپری نمایید زیرا داشتن مثانه

http://sabzosalem.com/artlink/533

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

مسوولیت کنترل دارار با مثانه است. اگر ظرفیت مثانه (FBC) برای نگهداری ادرار کافی نباشد بی اختیاری ادرار پیش می آید. آزمایشات اندوسکوپی، رادیوگرافی یا تست نوار مثانه برای بررسی مجاری ادرار و کارکرد مثانه و پیش آبراه انجام می شود. افتادگی مثانه در زنان بسیار شایع است (خصوصا با بالا رفتن سن). ورزش کف لگن به صورت مرتب (سفت کردن عضلات اطراف مثانه و دستگاه تناسلی به مدت 20 ثانیه و شل کردن و تکرار چند مرتبه) برای کنترل ادرار توسط مثانه موثر است. بیمار شما باید معاینه شوند تا ساختار کف لگن، دستگاه تناسلی، عضلات اطراف مثانه و غیره بررسی شود. برای مثال، در افتادگی مثانه، فاصله محل اتصال مثانه به پیشابراه با دهانه واژن کمتر از 3 سانتی متر است. افتادگی رحم، روده یا احشاء لگنی نیز سبب بی اختیاری ادرار می شود. بالا رفتن سن سبب بی اختیاری ادرار می شود زیرا مثانه ضعیف تر عمل می کند. البته مصارف غذایی و نوشیدنی ها نیز در بی اختیاری ادرار دخالت دارند. از شش عصر به بعد بهتر است مصرف نوشیدنی های ادرار آور کاهش یابد. اغلب داروهای رفع بی اختیاری ادرار سبب خشکی دهان و یبوست می شوند. بهتر است قبل از مصرف هر دارو بروشور عوارض را مطالعه نمایید و دارویی مصرف شود که مجبور نشوید پس از مدتی آن را قطع کنید. مصرف 5 میلی گرم داروی وزیکر (سولیفناسین) عوارض کمتری نسبت به دیگر داروها دارد. همچنین، مصرف برخی داروهای اعصاب، عفونت های زنانه و ادرای نیز می توانند سبب بی اختیاری ادرار شوند. بهتر است بیمار در ابتدا هر دو ساعت یکبار بیمار به توالت رود. بعدا این کار را به هر 3 یا 4 ساعت یکبار تغییر دهد تا ظرفیت نگهداری ادرار در مثانه افزایش یابد. به عبارتی، کنترل ادرار خوداختیار باشد.حتما در طول روز بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشد و در شب مصرف مایعات قطع شود. لباس های تنگ پوشیده نشود. مجموعه پزشکان سبز و سالم از دستگاه های یورودینامیک برای تشخیص بیماری های سیستم ادراری استفاده می کند (تست سرپایی نوار ادرار نحوه دفع ادرار و میزان دفع؛ مثانه باید پر باشد). دو تست دیگر CYSTOMETRY جهت تششخیص میزان کشسانی مثانه و ظرفیت آن و تشخیص انسداد مجاری ادرار نیز صورت می گیرد.) موفق باشید. بات تلگرامی ما را به دوستان ارسال کنید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بی اختیاری ادراردرزنان و درمان آن

بی اختیاری ادرار، ریزش ادرار براثر مانند سرفه یا عطسه کردن، خندیدن و ... است. مشکلات کنترل مثانه بخصوص درسالمندان بسیارشایع است. بی اختیاری ادرارممکن است فقط دریک دوره

http://sabzosalem.com/artlink/1211

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه