با مطالعه این مقاله میتوانید دریابید که آب مصرفی تان برای افزایش سوخت وساز بدن و بهبود عمل‌کرد دستگاه گوارشتان مناسب است یا خیر ؟

اگر تا به حال رژیم های غذایی و دوره های کاهش وزن را امتحان کرده باشید ،حتما شنیده‌اید که آب میتواند به خوبی وزن شما را کاهش دهد .ولی آیا مصرف آب بیشتر به معنای لاغری بیشتر هم هست ؟خیر

اگر هم‌اکنون شما آب زیادی مصرف کرده‌اید و بدنتان به کم آبی دچار نشده است ،نمیتوان گفت که مصرف آب بیشتر فایده‌ای برایتان دارد ولی اگر روز خودتان را با کم آبی آغاز میکنید -مثل بیشتر مردم-توجه به این نوشیدنی میتواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد .

بسیاری از مردم اطلاع دقیقی از میزان آب مصرفی خود ندارند و حتی نمیدانند که چقدر کمتر از نیازشان آب می‌خورند مثلاً نصف .

 

آب چگونه سوخت و ساز بدنتان را افزایش میدهد ؟

آب در تمام فرایندهای سلولی بدنتان نقش دارد و زمانی که شما به کم آبی دچارید ،عکلکرد تمام این اعضا غیر مؤثر خواهد شد و در نهایت سوخت و ساز بدنتان نیز کاهش خواهد یافت .دقیقا همانند یک ماشین که یا روغن و بنزین کافی عمل‌کرد خیلی خوبی خواهد داشت و در غیر این صورت خیر .

سوخت و ساز در‌واقع یک سری از واکنش‌های شیمیایی است که در بدن شما رخ میدهد .اگر بدن شما آب کافی در اختیار داشته باشد ،این فرایندها بهتر و موثرتر صورت میگیرند . اگر کمبود آب بدن شما به میزان یک درصد باشد ،سوخت و ساز بدنتان کم خواهد شد .

 

گرسنگی یا تشنگی ؟چگونه مصرف آب به یک رژیم غذایی کمک میکند ؟

تشخیص گرسنگی و یا تشنگی برای بدن دشوار است پس اگر در حال قدم زدن حس کردید که کمی گرسنه‌اید ،بهتر است به جای مصرف مواد غذایی آب بنوشید .

همچنین مطالعات انجام شده نشان میدهند که مصرف آب پیش از وعده‌های غذایی اصلی باعث می‌شود تا شما حس سیری کنید و در نهایت غذای کمتری بخورید .افراد زیادی هم باور دارند که با این کار میتوانند کنترل بیشتری بر تغذیه خود داشته باشند .

در یکی از مطالعات مشخص شد که افرادی که پیش از یک وعده غذایی آب می نوشند ،75 کالُری کمتر مصرف میکنند .شاید این مقدار خیلی به چشم نیاید ولی بهتر است 75 را در روز های سال یعنی 365 ضرب کنید تا ببینید که با این کار سالانه 27000 کالُری کمتر مصرف میکنید .این مقدار برابر با کاهش وزن 8 پوندی است .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران