منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام پدرم 62 سالشه و جدیدن لرزش دست پیدا کرد رفت دکتر مغز اعصاب شربت سوسپانسیون لیسکانتین براش نوشت سوسپانسیون 125 میلی گرم پریمیدون در 5 میلی لیتر و 250 میلی لیتر سوسپانسیون جهت مصرف خوراکی ماده موثره پریمیدون براش نوشت الان بنده خدا بروشورش خوند میترسه استفادش کنه میگه میترسم ایا داروی خطرناکی هستش؟ قرص فشارخون هم استفاده میکنه
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

همه داروها هم خطرناک ند و هم نیستند. بستگی دارد در چه فردی و با چه شرایطی تجویز شده باشند. پریمیدون داروی بدون عارضه ای نیست ولی وقتی تجویز شده یعنی از طرف پزشکتان خوردن دارو بر نخوردنش ارجح است.

دارو درمانی برای لرزش اساسی :

زمانی که لرزش اساسی به‌طور مشخص در فعالیت‌های روزانه اختلال ایجاد می‌کند، دارو درمانی طولانی مدت لازم است. رایجترین داروهایی که برای لرزش اساسی استفاده می‌شوند شامل بتا بلاکر‌ها مثل پروپرانولول و یک داروی صرع به نام میزولین (پریمیدون) است.

با استفاده از داروهای مذکور، افراد با لرزش اساسی ممکن است در فعالیت‌هایی مثل خوردن یک استکان نوشیدنی یا استفاده از قاشق و چنگال، در توانایی کنترل حرکات‌شان، بهبود داشته باشند. فعالیت‌های دقیق‌تر حرکتی مانند نخ کردن یک سوزن ممکن است برایشان مشکل باشد به هر حال برای اکثر افراد، رعشه اساسی ناتوان‌کننده نیست.

پزشک شما براساس تاریخچه دارویی شما، بهترین درمان را برای شما مشخص می‌کند. هدف درمان این است که بیشترین بهبودی در حرکات شما به همراه کمترین عوارض جانبی دارویی اتفاق بیفتد.

برای افرادی که لرزش اساسی ملایمی دارند، دارو درمانی معمولاً لازم نیست. رعشه‌ها معمولاً با کم کردن استرس‌های ذهنی و مصرف نکردن موادی مانند کافئین و نیکوتین (که باعث افزایش رعشه می‌شوند)، کمتر می‌شود.

در موقعیت‌های اجتماعی و در فعالیت‌های اجتماعی، این افراد می‌توانند به توصیه پزشک یک بتابلاکر یا مقدار کمی الکل استفاده کنند. اگرچه مصرف الکل می‌تواند رعشه‌ها را کمتر کند، ولی خطر افزایش مصرف آن وجود دارد.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه