تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی می توانند خطر ابتلا به آلزایمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. در ادامه 11 روش موثر برای فعال نگه داشتن ذهن و پیشگیری از آلزایمر بیان خواهند شد: 


1.    فعالیت بدنی داشته باشید: ورزش کردن میزان جریان خون را به مغز افزایش داده و سطح پروتئین را بالا می برد و به سلول های عصبی کمک می کند تا رشد کنند. 


2.    برقصید: به خاطر آوردن حرکات رقص و ترتیب آنها باعث حفظ فعالیت و هوشیاری سلول های مغز می شود. 


3.    موسیقی یاد بگیرید: کار کردن با هر ساز موسیقی – و یادگیری در هر سنی – به مغز کمک می کند تا اتصالات جدید بین سلول های عصبی ایجاد کرده و هوشیاری مغز حفظ شود. 


4.    سرگرمی های جدید را امتحان کنید: سرگرمی های جدید مانند بافتنی، باغبانی و حتی سفر خطر بروز مشکلات روانی، از جمله آلزایمر، را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. 


5.    بازی های فکری کنید: فعالیت های تحریک کننده ذهنی مانند بازی های فکری، پازل ها و حل جدول به آمادگی مغز کمک می کند. 


6.    یک زبان جدید یاد بگیرید: توانایی صحبت کردن به چند زبان از بروز مشکلات مغزی ناشی از افزایش سن پیشگیری کرده و از مهارت های فکری محافظت می کند. 


7.    سبزیجات بیشتری بخورید: این غذاها غنی از آنتی اکسیدان های مفید برای مغز و و یتامین K هستند که بروز مشکل در مهارت های شناختی را آهسته می کنند و در حفظ حافظه کمک می کنند. 


8.    یک رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب انتخاب کنید: رژیم غذایی حاوی غلات سبوس دار، میوه های تازه، سبزی ها، ماهی، مغزی جات و آجیل، چربی های سالم مانند روغن زیتون از آسیب رسیدن به رگ های خونی پیشگیری می کند. آسیب رسیدن به رگ های خونی به قلب و مغز نیز آسیب می رساند. 


9.    به اندازه کافی بخوابید: کم خوابی باعث افزایش غیر عادی توده های پروتئینی در مغز می شود که این توده ها پلاک نامیده می شوند و در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر مشاهده می شود. 


10.    سیگار نکشید: مصرف دخانیات باعث آسیب رسیدن به رگ های خونی می شود که باعث می شود سطح اکسیژن مغز به مقدار زیادی کاهش یابد و التهابات مغزی را افزایش می دهد. 


11.    از سر خود محافظت کنید: یک ارتباط مستقیم بین آسیب های مغزی شدید و بروز آلزایمر وجود دارد. این خطر با از دست دادن هوشیاری افزایش می یابد. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران