1.صبحانه بخورید

صبحانه به دلایل زیادی اهمیت فراوانی برای سلامتی شما دارد .صبحانه متابولیسم شما را بهبود بخشیده و از پرخوری های میان روزی جلوگیری میکند .همچنین مطالعات نشان میدهند که افرادی که صبحانه ای سالم می‌خورند ،عملکرد بهتری در محیط کار دارند و کودکانی که وعده غذایی صبحگاهی دارند هم امتیازهای بالاتری در تستهای خود بدست می آورند .اگر نمیتوانید صبحانه زیادی بخورید ،ترکیبات گرانولا و یا یک تکه میوه در هنگام صبح مصرف کنید و تا جای ممکن این وعده مهم را حذف نکنید .

 

2.وعده های غذایی خود را تنظیم کنید

این کار باعث می‌شود تا شما در مدتی طولانی بتوانید به میزان زیادی در پول و زمان مصرفی تان صرفه جویی کنید .سعی کنید کمی زمان صرف کنید و نیاز مندی ها و اهداف خود را یادداشت نمایید .ایا میخواهید وزن کم کنید ؟ایا باید میزان قند و کربوهیدرات و چربی مصرفی تان را کاهش دهید ؟ و یا بیشتر ویتامین و پروتئین بخورید ؟برنامه ریزی غذایی به شما کمک میکند تا کنترل بهتری بر تغذیه خود داشته باشید.در این حالت شما اطلاعاتی کافی در خصوص آنچه که میخورید و زمان آن خواهید داشت .همچنین با بهره گیری از چنین برنامه‌ای به راحتی میتوانید دونات و نانهای شیرین و پرکالری را کنار بگذارید .

 

3.میزان زیادی آب بنوشید

مصرف زیاد آب فواید فوق‌العاده‌ای برای شما دارد .اول از همه به بدن شما آب رسانی می‌شود ولی همچنین به شما کمک میکند تا وزن کم کنید .مصرف نوشیدنیهای قندی به جای آب باعث بروز دیابت نوع دو و چاقی خواهد شد .اگر شما علاقه‌ای به آب ندارید ،میتوانید آن را با یک تکه پرتقال ،لیمو ،لیموترش ،هندوانه یا خیار میل کنید .

 

4.در دوران استراحت ورزش کنید

در زمانهای استراحت فقط خود را به یک فنجان قهوه محدود نکنید ،از جایتان بلند شوید و کمی قدم بزنید .کمی به خود کش و قوس بدهید و بدنتان را از مزایای بی پایان آن بهره مند کنید .قدم زدن به مدت نیم ساعت و 5 بار در روز میتوانید بیماری‌های شما را تخفیف دهد و اگر هم نمیتوانید روزانه به مدت 5 دقیقه قدم بزنید ،ان را به زمانهای کوچک‌تری تقسیم کنید .

 

5.وقتهایی را بدون اینترنت بگذرانید

آیا شما ایمیل و یا اپلیکیشنهای مختلف را بارها چک میکنید ؟البته اطلاع از وضعیت دوستان و خانواده و آخرین پستهای آن‌ها و سایر موارد فقط با یک کلیک میسر می‌شود ولی آیا واقعاً نیاز دارید که تصاویر آخرین وعده غذایی اعضای خانواده خود را ببینید ؟تا صبح صبر کنید و کمی زمان را بدون اینترنت سپری کنید و حتی تلفن همراهتان را نیز کنار بگذارید .در این صورت زمان بیشتری برای رسیدگی به موارد دیگر دارید .کمی قدم بزنید ،کتابی بخوانید و یا به خانواده خود در انجام کارهای خانه کمک کنید .

 

6.مهارتی جدید بیاموزید

مهارتهای جدید به سلامتی ذهن شما کمک میکنند .میتوانید در یک کلاس رقص شرکت کنید و یا یک کارگاه نویسندگی خلاقانه را انتخاب کنید .حتی یادگیری یک زبان جدید هم ایده خوبی است .فعالیت مغز شما در مواردی جدید باعث می‌شود تا از پیری آن جلوگیری شود و حتی تأثیرات ناشی از بیماری الزایمر هم به تعویق انداخته شوند .

 

7.سیگار نکشید

اگر سیگاری هستید ،ترک کنید .این یک قدم بزرگ در جهت بهبود سلامتی شماست .بدن شما به سرعت خود را ترمیم می‌کند .20 دقیقه پس از ترک سیگار فشار خون و میزان ضربان قلب شما کاهش می‌یابد .پس منتظر چه چیزی هستید ؟این عادت ناسالم را همین امروز کنار بگذارید .پزشکتان به خوبی یتواند به شما در جهت نیل به این هدف کمک نماید .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران