آيا ميتوانم به منظور اينكه دوره پريودم كوتاه تر شود يا اينكه از پريود نشدن جلوگيري كنم، از قرص پيشگيري از بارداري استفاده نمايم؟

بله. چنانچه دوره هاي پريودتان سنگين و همراه با درد فراوان است، يا پريود شدن منجربه بروز ميگرن، آندومتريوز يا تشنج ميگردد، استفاده از قرص هاي پيشگيري از بارداري منطقي است.

 

آيا روش ديگري براي پيشگيري از بارداري با استروژن وجود دارد؟

پچ و حلقه (رينگ) نيز مانند قرص هاي تركيبي، حاوي استروژن و پروژسترون ميباشند. روش هاي پيشگيري از بارداري صرفا حاوي استروژن شامل ميني پيل ها (قرص شيردهي)، شات (آمپول)، ايمپلنت، دستگاه هاي داخل رحمي آي يو دي (IUD، ميرنا و اسكايلا) و قرص لوونورژسترول جهت پيشگيري اورژانسي از بارداري (EC) ميباشد.

 

آيا استروژن مختص زناني است كه در حال يائسه شدن هستند؟

استروژن براي زنان يائسه هم مفيد ميباشد. در دوران بلوغ در بدن زنان، استروژن فوران ميكند و با نزديك شدن به دوران يائسگي (بين سنين 40 تا 55 سالگي) كاهش ميابد. بنا براين مصرف استروژن در دوران يائسگي اهميت دارد.

 

آيا بين قرص هاي پيشگيري از بارداري و سرطان ارتباطي وجود دارد؟

در مطالعات انجام شده اخير هيچ تفاوتي بين كسانيكه قرص مصرف كرده اند و كسانيكه قرص مصرف نكرده اند، رويت نشده است. بالعكس، در ساير تحقيقات مشخص شده است كه مصرف اين قرص ها خطر ابتلا به سرطان تخمدان، سرطان آندومتر و احتمالا سرطان روده را كاهش ميدهد.

 

آيا بين قرص هاي پيشگيري از بارداري و ميگرن ارتباطي وجود دارد؟

به گفته برخي از زناني كه ميگرن را تجربه ميكنند، مصرف قرص هاي پيشگيري از بارداري علائمشان را بهبود ميبخشد. اما برخي ديگر خلاف اين موضوع را بيان ميكنند و در برخي هيچ تغييري اتفاق نمي افتد. متاسفانه در اين مورد پاسخ قطعي و صحيحي وجود ندارد.

 

آيا بين قرص هاي پيشگيري از بارداري منجربه نازايي ميشوند؟

نه. اين باور كاملا غلط است. بالعكس این قرص ‌ها موجب کاهش خطر ابتلا به ناباروری اولیه میشوند، اما در مصرف کنندگان با کاهش ویتامین B ، C و اسیدفولیک همراه است که با رعایت تعادل در مصرف مواد غذایی کامل و سالم و بدون نیاز به دریافت مکمل، این کمبود جبران میشود. بنابراين هيچ نگراني در اين زمينه وجود ندارد.

 

دوستم قرص پيشگيري از بارداري بسيار خوبي مصرف ميكند، آيا من هم ميتوانم از آن مصرف كنم؟

شايد، اما براي اطمينان بيشتر بايد با پزشك خود مشورت كنيد. تنها به اين دليل كه قرصي در دوستتان بخوبي عمل ميكند، بدين مفهوم نيست كه براي شما نيز مناسب است. شايد نتيجه معكوس داشته باشد. بدن هر فرد متفاوت است و اين امر مستلزم آن است كه شما آنرا با نظارت پزشك امتحان كنيد تا متوجه شويد كه برايتان مفيد است يا نه.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران