معمولا کاهش وزن سریع نیازمند انجام تمارین سنگین ورزشی و یا رعایت یک رژیم غذایی سنگین است .این تلاشها معمولا ناسالم بوده و فرد نمیتواند انها را به عنوان سبک زندگی دائمی خود انتخاب نماید.

کاهش وزن نیم تا 1 کیلوگرم در هفته توصیه میشود.اگرچه این روند خیلی کند به نظر میرسد ولی به شما در جهت حفظ این کاهش وزن در مدتی طولانی کمک میکند.به خاطر داشته باشید که نیم کیلو چربی شامل 3500 کالری است بنابراین سوزاندن نیم کیلو چربی در هفته به معنای کاهش مصرف  500 کالری  در روز میباشد که در طی هفته برابر 3500 کالری خواهد شد.

همچنین رژیم های سنگین و سریع باعث میشوند تا شما بیشتر آب و یا بافتهای ضعیف خود را از دست بدهید نه چربی ها زیرا سوزاندن چربی در مدتی کوتاه کار اسانی نیست.

در بعضی از موارد کاهش وزن سریع گزینه مناسبی است ولی در صورتی که به شکل صحیحی انجام گیرد.به عنوان مثال ممکن است مشاور تغذیه یک رژیم کم کالری را توصیه کند تا فرد به سرعت وزن کمک کند به خصوص زمانی که چاقی باعث بروز بیماری های جدی در فرد شود.ولی چنین رژیمی به ارزیابی دقیق متخصص نیازمند است و البته حفظ این وزن هم دشوار است.

تعدادی از رژیم هایی غذایی هم یک مرحله ی اغازین دارند که در انها فرد به میزان بیشینه وزن کم می کند. مثلا در رژیم  مایوکلینیک فرد در مرحله ابتدایی و در دو هفته اول 3 تا 5 کیلو وزن کم میکند .چنین روش هایی خیلی موثر هستند زیرا استراتژی های سالم و ایمن را با هم ترکیب میکنند و در ان از رژیم های سنگین و یا ترفند های متعدد استفاده نمیشود.

پس از دو هفته اغازین رژیم،فرد در هر هفته بین نیم تا یک کیلو وزن کم میکند که ایمن و سالم است و برای مدتی طولانی هم باقی می ماند .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران