عفونت قارچی ناخن  زمانی بروز میکند که یک قارچ به ناخن دست یا پا  و یا پوست زیر ناخن شما حمله میکند .قارچها میتوانند از طریق  برش های کوچک  پوستتان و دور ناخن هایتان  و یا از طریق دهانه ی بین ناخن و پوست زیر ناخن وارد شوند .
در صورتی که شما به بیماری دیگری مبتلا نباشید ،این حالت مشکلی برایتان ایجاد نمیکند ولی میتواند با درد و ناراحتی و اسیب دیدگی ناخن و یا پوست زیر ان همراه باشد .
عفونت قارچی ناخن میتواند به بیماری های جدی تری منجر شود و این در صورتی است که شما مبتلا به دیابت نوع دو و یا سیستم ایمنی ضعیف باشید .در صورتی که به یکی از موارد یاد شده مبتلا هستید ،در خصوص بهترین راه درمان عفونت قارچی ناخن با پزشکتان مشورت نمایید.
مخمر ،کپک و انواع مختلف قارچ باعث بروز عفونت قارچی ناخن میشوند  و این قارچها همان نوع موثر در بروز بیماری پای ورزشکار هستند .
قارچها بیشتر در محیط های گرم و مرطوب رشد میکنند و از فردی به دیگری منتقل میشوند .در صورتی که شما با پای برهنه  در حمام های عمومی و یا استخر راه بروید و یا وسایل شخصی تان را با کسی تقسیم کنید مانند حوله  و یا ناخن گیر .در صورتی که شما به بیماری پای ورزشکار مبتلا باشید ،در این صورت قارچ از پوستتان به ناخنتان میتواند منتقل شود .
ناخن هایی که عفونت قارچی دارند معمولا :
•    به رنگ زرد ویا سفید در ایند
•    ضخیم شوند
•    خرد شده و شکافته شوند و یا از پوست جدا شوند
معمولا افراد مبتلا به این بیماری ،در هنگام پوشیدن کفش و یا راه رفتن و ایستادن به مدتی طولانی  احساس ناراحتی و حتی درد  دارند .این قارچ ها میتوانند به ناخن ها و یا پوست فرد هم منتقل شوند در طی زمان ،عفونت به طور دائمی به ناخن و یا پوست زیر ناخنتان اسیب میرساند
پزشکتان  با بررسی وضعیت ناخن و پرسش در خصوص نشانه های ان و سابقه پزشکی تان و یا انجام ازمایشاتی میتواند بیماری را تشخیص دهد
بهتر است که به فکر درمان این بیماری باشید که در غیر این صورت خودبخود از بین نمیرود و حتی میتواند  بدتر هم شود .
در صورتی که میخواهید این بیماری را درمان کنید ،بهتر است به سراغ دارو های ضد قارچ غیر تجویزی بروید که به صورت کرم ،لوسیون و یا حتی لاک ناخن موجود است .حتی میتوایند دارویی قوی تر را از پزشکتان بگیرید و ان را به مدت چندین هفته و یا تمام عمرتان با توجه به دستور پزشک مصرف کنید .
قرص های ضد قارچ هم بهترین فرصت جهت درمان عفونت های قارچی شدید را فراهم میکنند ولی هزینه انها بالاست و امکان بروز عوارض جانبی هم وجود دارد .در صورتی که از این قرص ها مصرف میکنید ،باید پزشکتان را به صورت منظم ملاقات کنید .
در بیشتر موارد این عفونت ها پس از درمان باز میگردندو بهتر است از این روش ها به منظور پیشگیری از بروز انها استفاده کنید :
•    پیش از خوابیدن،پاهایتان را به صورت کامل شسته و خشک کنید
•    از صندل و یا روفرشی هایی استفاده کنید که اجازه میدهند رطوبت خارج شود .همچنین کفش هایتان تا زمان مصرف بعد باید  به مدت 24 ساعت باقی مانده و خشک شوند
•    جوراب بپوشید و در صورتی که عرق کردید انها را عوض کنید
•    از تقسیم وسال شخصی تان مانند حوله ،ناخن گیر ،جوراب  با دیگران بپرهیزید
•    از صندل های مخصوص حمام در محیط های عمومی استفاده کنید مانند اتاق تعویض لباس و یا حمام

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران